عمومی

مشاوره حقوقی تصادف

مشاوره حقوقی تصادف به بررسی موضوع تصادفاتی که منجر به جرح یا فوت افراد می‌شود، می‌پردازد. طبیعتا زمانی افراد برای موضوع تصادف اقدام به دریافت مشاوره حقوقی می‌کنند که در اثر تصادف به افراد دیگر صدماتی را وارد نموده و درباره مجازات اینگونه تخلفات و نحوه جبران خسارت سوالات مختلفی دارند.

در روزنامه حوداث شاید به دفعات زیاد با فوت ناشی از تصادف مواجه شده باشید. در قانون برای تصادفاتی که منتهی به جرح یا فوت افراد می‌شود، مجازات خاصی در قانون عنوان شده است.

به طور کلی تخلفات رانندگی می‌تواند عنوان مجرمانه داشته باشد و به همین منظور وجود قوانین و مقرراتی که برای رانندگی اعمال شده است، رعایت آن از سوی رانندگان ضروری است. رانندگانی که توجه خاصی نسبت به قوانین وضع شده نداشته باشند، عواقب جبران ناپذیری در اختیار آن‌ها خواهد بود.

در حین رانندگی، استفاده از تلفن همراه ممنوع شده است و افرادی که اقدام به انجام چنین کاری می‌کنند، مرتکب تخلف رانندگی می‌شوند. همین موضوع می‌تواند باعث تصادف شده و در نهایت فردی به قتل برسد.

در بسیاری از تصادفات رانندگی شاهد آن هستیم که سرنشیان یا رانندگان دچار فوت می‌شوند و دلیل عمده آن هم بی توجهی به مقررات وضع شده است. بنابراین تصادفاتی که منجر به قتل افراد می‌شود، برای راننده در قانون مجازات تعیین شده است.

در تصادفات رانندگی که باعث می‌شود تا افراد به قتل برسند، طبق قانون این نوع قتل‌ها از نوع غیر عمد محسوب می‌شود. البته گاهی افرادی که با سوء نیت اقدام به تصادف با دیگران نموده و آن‌ها را به قتل می‌رسانند، می‌توان قتل را از نوع عمد در نظر گرفت.

در بسیاری از تصادفات رانندگی، ثابت شده است که به دلیل بی‌مبالاتی و کم توجهی راننده، اینگونه حوادث به وجود آمده و راننده تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرد. مجازات قتل در تصادفات، دیه به همراه حبس است.

دیه عموما جز پایه ثابت مجازات جرائم غیر عمد است و مسبب حادثه تصادف بایستی خسارات وارده را بپردازد. در صورتی که تصادف منجر به جرح طرف حادثه دیده شود، باز هم مجازات دیه در این زمینه تعیین می‌شود.

در صورتی که پیرامون جرائم مرتبط با تصادف اگر سوالاتی دارید و یا ابهاماتی در این زمینه برای شما به وجود آمده است، کافیست از خدمات سامانه مشاوره حقوقی 24 استفاده کنید.

در مشاوره حقوقی تصادف، به تمامی پرسش‌های شما پیرامون تصادف پاسخ داده می‌شود و می‌توانید اقدامات قانونی لازم را در این زمینه انجام دهید.

مشاوره حقوقی تصادف پیرامون چه موضوعاتی مطرح می‌شود؟

محدودیتی برای ارائه مشاوره حقوقی در ارتباط با موضوعات مختلف وجود ندارد و امکان مشاوره دادن در امور حقوقی برای بسیاری از دعاوی وجود دارد.

مشاوره حقوقی تصادف به موضوعاتی که در ارتباط با حوادث ناشی از تصادف است، می‌پردازد. حادثه مرتبط با تصادف می‌تواند به فوت یا جرح منتهی شود.

راننده ای که با خودرو یا عابرین پیاده تصادف می‌کند، در نهایت باید خسارات وارده را پرداخت کند. البته در جبران خسارت در تصادف، تشخص مقصر حادثه عموما با پلیس است که در نهایت با تعیین مسبب اصلی حادثه، بایستی خسارات وارده در اسرع وقت پرداخت شود.

بیشتر موضوعاتی که در مشاوره حقوقی تصادف، مطرح می‌شود، در ارتباط با فوت ناشی از تصادف است. همواره برای افراد این سوال مطرح می‌شود که اگر در حوادث رانندگی و به تبع آن تصادف رخ داده، فرد یا افرادی را به قتل برسانند، چه مجازاتی در انتظار آن‌ها است. آیا این نوع از قتل عمد محسوب می‌شود و یا به دلیل قتل غیر عمد برای مسبب حادثه مجازات دیه در نظر گرفته می‌شود.

فوت ناشی از تصادفات رانندگی، قانونا از نوع قتل غیر عمد است؛ زیرا در چنین حوادث، هیچگونه عمدی در کار نبوده و به دلایل مختلف، حادثه تصادف رخ داده است.

تعداد قابل توجهی از مرگ و میرها در جامعه بر اثر تصادفات رانندگی است و این موضوع حاکی از وقوع بالای تصادف در کشور ما است که بایستی راهکارهای لازم برای جلوگیری از آن‌ها اتخاذ شود.

گفتنی است که اگر راننده بدون گواهینامه نیز تصادف نموده، جدای از تعیین مجازات برای بروز خسارات وارده، مجازات دیگری برای این که راننده بدون گواهینامه اقدام به رانندگی نموده است نیز تعیین می‌شود.

تصادف رانندگی

اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی مرتبط با موضوع تصادف

در مورد موضوع اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی که مرتبط با تصادف است، باید گفت که مشاوره حقوقی در حالت کلی، روشی مطلوب و مناسب به منظور حل و فصل انواع دعاوی حقوقی است.

اگر با موضوع و یا مشکل خاص حقوقی مواجه شدید، می‌توانید در اسرع وقت برای حل و فصل آن از خدمات مشاوره حقوقی استفاده کنید.

دریافت مشاوره در مورد تصادف، در این صورت دارای اهمیت است که با راهنمایی و اطلاعاتی که در جلسات مشاوره ارائه می‌شود، می‌توانید مسائل مرتبط با تصادف را بررسی نموده و ابهامات مربوطه را در این زمینه حل کنید.

مشاوران و وکلایی که اقدام به ارائه مشاوره حقوقی می‌کنند، راهکارهای مناسب و قانونی را که در ارتباط با تصادف است را ارائه می‌کنند و در این صورت می‌توانید با راه و روش‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید.

تصادف شاید به ظاهر موضوعی بدیهی به شمار رود اما تصور کنید که همین موضوع تصادف به فوت افراد متتهی گردد، حال در این زمینه سوالات مختلفی مطرح می‌شود که ممکن است به دنبال یافتن پاسخ آن باشید که اهمیت استفاده از مشاوره حقوقی نمود پیدا می‌کند.

در مورد تصادفات رانندگی، متاسفانه تصورات و باورهای غلطی در جامعه ما رواج پیدا کرده است و در اغلب مواقع تصور می‌شود که راننده‌ای که در حادثه تصادف منجر به قتل دیگری شده است، قصاص می‌شود. اما به لحاظ حقوقی، قتل ناشی از تصادف رانندگی در زمره قتل غیر عمد محسوب می‌شود و مجازات قصاص در این صورت منتفی است.

دریافت مشاوره حقوقی تصادف در این شرایط دارای اهمیت است و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند مسائل مرتبط با تصادف را حل و فصل کنند. در واقع از طریق مشاوره حقوقی که دریافت می‌کنید، ابهامات حقوقی شما برطرف شده و علاوه بر آن، سطح دانش حقوقی شما نیز افزایش می‌یابد.

پرسش و پاسخ رایج در مشاوره حقوقی تصادف

موضوعاتی چون جبران خسارت، مقرر اصلی حادثه، مجازات تصادف منجر به فوت یا صدمات بدنی از جمله موارد اصلی و پرکاربرد در مشاوره حقوقی تصادف به شمار می‌روند.

در واقع مهم‌ترین مسئله در بروز تصادفات، جبران میزان خسارات وارده است. در تصادفات رانندگی، فردی که مقر اصلی حادثه بوده، باید ضرر و زیان وارده را جبران کند. تشخیص شخص مقصر با پلیس است که در نهایت مسبب حادثه بایستی به پرداخت خسارات وارده اقدام کند.

در مشاوره حقوقی تصادف، سوالات مختلفی مطرح می‌شود که قصد دارید در این بخش، مهم‌ترین پرسش و پاسخ‌هایی که در مشاوره حقوقی تصادف مطرح می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عمده سوالات مزبور به شرح زیر است:

  • فوت ناشی از تصادفات رانندگی قتل عمدی محسوب می‌شود یا غیر عمد؟
  • مجازات فوت ناشی از تصادف چیست؟
  • چه مجازاتی برای تصادفات ناشی از جرح و صدمات بدنی در قانون تعیین شده است؟
  • در تصادفات رانندگی، چگونه مقصر اصلی حادثه تشخیص داده می‌شود؟
  • جبران خسارت در تصادفات رانندگی با کیست؟
  • نحوه شکایت بابت تصادف چگونه است؟
  • در تصادف رانندگی، فردی به دلیل مقصر بودن، ملزم به جبران خسارت شده است، اما برای پرداخت آن اقدام نمی‌کند، چگونه می‌توان علیه او اقدام به طرح دعوا نمود؟

سوالاتی که عموما در مشاوره حقوقی تصادف مطرح می‌شود، بر اساس موارد فوق هستند و در جلساتی مشاوره ای که برگزار می‌شود، پاسخ پرسش‌های ذکر شده و سایر سوالات مرتبط با تصادف به صورت تخصصی داده می‌شود.

در واقع می‌توان گفت که تعداد سوالات حقوقی که در ارتباط با تخلفات و جرائم ناشی از تصادف رخ می‌دهد، متعدد است و پاسخ با بررسی ابعاد قانونی در مشاوره حقوقی داده می‌شود.

مشاوره حقوقی تصادف رانندگی

مشاوره حقوقی قتل در تصادفات رانندگی

یکی از موضوعات بسیار مهم در ارتباط با تصادفات رانندگی، قتل ناشی از آن است. تصادفات رانندگی می‌تواند باعث فوت تعدادی از افراد باشد که سالانه شاهد آن هستیم که متاسفانه تعداد قابل توجهی از مردم کشورمان در اینگونه حوادث، جان خود را از دست می‌دهند.

فوت ناشی از تصادف رانندگی، عموما در اثر بی توجهی و بی مبالاتی راننده محسوب می‌شود و در هر صورت باید مسائل مرتبط با قتل ناشی از تصادف رانندگی مورد بررسی قرار گیرد.

قتل در تصادف رانندگی، امری رایج بوده که البته این قبیل مسائل در قانون به آن اشاره شده است. گفتنی است که در همه موارد، رانندگان مقصر اصلی بروز حادثه تصادف نیستند و عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل می‌باشند.

بر خلاف اغلب تصوراتی که در ارتباط با قتل ناشی از حوادث رانندگی می‌شود، راننده متخلف قصاص نشده و مجازات دیگری برای او در نظر گرفته می‌شود.

به طور کلی، قتلی که ناشی از تصادف رانندگی است، به عنوان قتل غیر عمد محسوب می‌شود. قتل غیر عمد هم بر اساس قانون، دارای مجازات دیه و در مواردی نیز حبس در پی دارد.

با توجه به این که در مرگ و میرهایی که در ارتباط با تصادف رانندگی است، راننده عمد و قصدی برای بروز حادثه ندارد، بنابراین قتل صورت گرفته غیر عمدی است.

گاهی پیش می‌آید که رانندگان در جلسات محاکه دادگاه اعلام می‌کنند که هیچ قصد و نیتی برای به قتل رساندن افراد دیگر نداشته و به دلیل بی توجهی و یا عوامل دیگر، جرم قتل رخ داده است.

در هر صورت مسبب قتل ناشی از تصادف، مجرم محسوب می‌شود. در انواع قتل غیر عمدی نیز چه مرتبط با تصادف بوده و یا موارد دیگر، مجازات دیه برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

گفتنی است که تصادف می‌تواند به جرحات و یا صدمات بدنی به افراد نیز متنهی گردد که البته مجازات دیگری نیز برای این قبیل رفتارها در قانون تعیین شده است. پرواضح است که مجازات قتل یا صدمات بدنی در تصادف رانندگی با یکدیگر متفاوت باشد.

مشاوره حقوقی شرایط غیر عمدی بودن قتل در تصادف

از موضوعات دیگری که در مشاوره حقوقی تصادف مطرح می‌شود، شرایط غیر عمدی بودن قتل در انواع تصادف رانندگی است. گفته شد که عموما تصادفاتی که منجر به فوت افراد می‌شود، اینگونه قتل‌ها از نوع غیر عمد است و دلیل آن هم عدم قصد و اراده راننده برای به قتل رساندن دیگران است.

بررسی کامل شرایط غیر عمدی بودن قتل در تصادف رانندگی، در مشاوره حقوقی انجام می‌شود، اما در این بخش شرایط کلی از غیر عمد بودن قتل در تصادف رانندگی پرداخته می‌شود.

پر واضح است که اگر در تصادفی که منجر به قتل می‌شود، قصد و نیتی در کار باشد، دیگر قتل صورت گرفته عمدی محسوب می‌شود و مجازات قصاص در انتظار قاتل خواهد بود.

شرط نخست در غیر عمدی بودن قتل در تصادف، بی توجهی یا کم توجهی راننده است. این که رانندگان توجهی در حین رانندگی نداشته و این موضوع باعث تصادف نیز می‌شود، نشان دهنده غیر عمدی بودن تخلف صورت گرفته است. در واقع اثبات بی‌مبلاتی و بی‌توجهی راننده در قتل غیر عمد مرتبط با تصادف، ضروری است.

راننده‌ای که توجه به علائم و مقررات رانندگی نداشته و به نحوی حرکات خطرناکی را در حین رانندگی انجام می‌دهد، در نهایت ممکن است که منجر به قتل راننده دیگر شود. مواردی مانند سرعت بیش از حد و غیر مجاز به عنوان یکی از علل اصلی فوت ناشی تصادف می‌شود.

شرط دیگر در غیر عمدی بودن قتل در تصادف رانندگی، عدم مهارت کافی راننده است. فردی که هنوز گواهینامه خود را دریافت نکرده یا در اثر نداشتن مهارت و توانایی کافی، اقدام به رانندگی می‌کند، ممکن است که در این شرایط افراد دیگر را به قتل برساند.

در واقع می‌توان گفت که در قتل ناشی از تصادف رانندگی، رانندگان قصدی برای آن که دیگران را به قتل برسانند ندارد. همچنین اگر راننده با سرعت غیر مجاز با خودرو دیگر تصادف کند و منجر به قتل او گردد، باز هم نمی‌توان گفت که قتل به صورت عمدی صورت گرفته است.

تقریبا تمامی قتل‌های صورت گرفته در تصادفات، از نوع غیر عمد است؛ مگر آن که قاتل با قصد و نیت و برنامه ریزی قبلی، مقدمات قتل دیگری را در تصادف فراهم کند که این نوع قتل به لحاظ حقوقی عمدی محسوب می‌شود.

خسارت تصادف رانندگی

مشاوره حقوقی مجازات قتل در تصادفات رانندگی

همانطور که گفته شد؛ قتل در تصادفات رانندگی از نوع قتل غیر عمد است. بنابراین مجازاتی که برای قتل غیر عمد در قانون عنوان شده است را می‌توان برای قتل مرتبط با تصادف نیز در نظر گرفت.

در هر صورت فوت ناشی از تصادف که به عنوان جرائم غیر عمدی شناخته می‌شود، دارای مجازات زیر است:

  • حبس از 6 ماه تا 3 سال
  • دیه

در جرائم غیر عمد شاهد آن هستیم که یکی از مجازات اصلی اینگونه جرائم، دیه است. البته در شرایطی نیز مجازات حبس به آن اضافه می‌شود. در قتل تصادفات رانندگی، یکی از مجازاتی که در قانون در نظر گرفته شده است، حبس از شش ماه تا سه سال می‌باشد.

به لحاظ جنبه عمومی جرم، در صورتی که جهات تخفیف وجود داشته باشد مانند رضایت دادن اولیا دم، امکان تخفیف و کاهش میزان مجازات برای قاتلین تصادفات رانندگی تعیین می‌شود.

دیه نیز از دیگر مجازات قتل ناشی از تصادف رانندگی است. دیه به طور معمول در شرایطی در نظر گرفته می‌شود که قصاص برای مجرم امکان پذیر نبوده و یا این که اولیا دم مطالبه دیه می‌کنند.

حتی اگر اولیا دم از دریافت دیده صرف نظر کنند و به نحوی مجرم را ببخشند، امکان صرف نظر از اجرای مجازات به دلیل جنبه عمومی جرم وجود ندارد. در واقع با رضایت اولیا دم، تنها امکان تخفیف مجازات برای قاتل وجود دارد و نمی‌توان از اجرای مجازات صرف نظر کرد.

مشاوره حقوقی تصادف منجر به جرح و صدمات بدنی

در همه حالات، تصادف منجر به فوت افراد نمی‌شود، بلکه ممکن است که جرح یا صدمات بدنی را نیز به همراه داشته باشد. رسیدگی به چنین تخلفاتی در وهله اول با حضور افسر پلیس راهنمایی رانندگی انجام می‌شود. در صحنه تصادف، افسر گزارش مربوط را کتبا تهیه نموده و آن را ضمیمه پرونده می‌کند.

پس از اقدامات لازم از قبیل کشیدن کروکی و تنظیم گزارش کتبی، دستور توقیف شدن خودرو توسط افسر صادر می‌شود. با انجام این فرآیند، پرونده به مرجع قضایی فرستاده می‌شود.

طرفین حادثه بایستی برای پیگیری موضوع به دادسرا مراجعه کنند. در این مرحله، مواردی مانند ترخیص خودرو، مراجعه نمودن به پزشکی قانونی و در نهایت مطالبه خسارت انجام می‌شود.

با انمام تحقیقات مقدمات در دادسرا، قرار جلب به دادرسی پرونده صادر شده و برای تعیین مجازات و صدور حکم، پرونده تصادف منجر به جرح و صدمات بدنی که در آن شاکی مطالبه خسارت نموده است، به دادگاه کیفری دو فرستاده می‌شود.

مجازات خسارت جرح و صدمات بدنی ناشی از تصادف در مواد 715 تا 718 قانون مجارات اسلامی، بیان شده است. طبق مواد قانونی مزبور، مجروح شدن افراد در تصادفات رانندگی دارای مجازات حبس از 1 ماه تا 5 ماه و پرداخت دیه است.

گقتنی است که اگر صدمات بدنی وارده شده در تصادف، منجر به از کار افتادن تمام یا بخشی از اعضای بدن مصدوم شود، یا این که این مواد منجر به وضع حمل زود هنگام زن گردد، مجازات حبس از 2 ماه تا شش ماه و دیه در قانون عنوان شده است.

در صورتی که صدمات بدنی وارده در تصادف صورت گرفته، منجر به یک نوع بیماری جسمی غیر قابل علاج و یا سقط جنین و یا تغییر شکل خاص در هر کدام از اعضای بدن گردد، مرتکب به حبس تعزیری از 2 ماه تا 1 سال و همچنین پرداخت دیه محکوم می‌شود.

در مورد موارد فوق الذکر اگر بروز حادثه به دلیل مستی راننده بوده باشد و با این شرایط نیز با سرعت بالا حرکت کرده باشد، دارای مجازات دیگری برای مسبب حادثه است که در مشاوره حقوقی مجازات تصادف منجر به جرج و صدمات بدنی با این شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مشاوره حقوقی جبرات خسارت از طرف بیمه در تصادفات رانندگی

در صورتی که راننده با خودرو خود به افرادی مانند عابرین پیاده و به طور اشخاص ثالث، تصادف کند و در طی این تصادف، صدمات بدنی و جراحاتی به اشخاص وارد آید، شرکت بیمه وظیفه جبران خسارت را دارد.

در واقع اگر خودرو بیمه شخص ثالث داشته باشد و یا مدت بیمه نامه به اتمام نرسیده باشد، بیمه گر موظف به پرداخت خسارات وارده را دارد.

بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه ضروری است و کارایی آن در این شرایط می‌باشد. به موجب ماده 16 قانون بیمه اجباری شخص ثالث، در حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیر از فوت، بیمه گر وسیله نقلیه مسبب حادثه، موظف هستند که با دریافت گزارش و استعلام‌های صورت گرفته از پلیس راهنمایی و رانندگی، به میزان حداقل 50 درصد از دیه را به شخص ثالث پرداخت کنند. مابقی دیه نیز بعد از این که میزان آن قطعی شد، پرداخت می‌شود.

مشاوره حقوقی قتل در تصادف رانندگی

مشاوره حقوقی تصادف به چه طریقی ارائه می‌شود؟

مشاوره حقوقی مرتبط با موضوع تصادف، به طریقی مانند حضوری، آنلاین و تلفنی ارائه می‌شود. در مشاوره حضوری، عموما به دفتر وکیل یا هر مکان دیگری برای دریافت مشاوره مراجعه می‌کنید.

با توجه به این که امکان برقراری مشاوره حقوقی حضوری برای بسیاری از افراد، وجود ندارد، می‌توانند از طریق تلفنی و آنلاین برای دریافت مشاوره تصادفات رانندگی اقدام کنند.

در مشاوره حقوقی تلفنی، به راحت‌ترین شکل ممکن به گفتگو حقوقی با وکیلی که خودتان انتخاب کرده‌اید، پرداخته و تمامی سوالات خود را پیرامون تصادف مطرح می‌کنید. مشاوره حقوقی آنلاین تصادف نیز از طریق فضای مجازی و پیام رسان‌هایی که کاربرد زیادی دارند، ارائه می‌شود.

با توجه به این که مشاوره حقوقی، روشی است که طی آن می‌توانید پاسخ تمامی سوالات خود در ارتباط با تصادفات رانندگی را دریافت کنید، بنابراین توصیه می‌شود که در اسرع وقت برای دریافت مشاوره اقدامات لازم را انجام دهید.

به طور کلی در ارتباط با موضوعات و دعاوی مختلف از جمله جرائم ناشی از تصادف، مشاوره حقوقی تلفنی و وکیل آنلاین در بین مردم متقاضیان بیشتری دارد.

دریافت بهترین مشاوره حقوقی در ارتباط با تصادف

تصادفاتی که رخ می‌دهد، ممکن است که منجر به فوت یا جرح افراد دیگر شود. در سوانح تصادفی، این امکان وجود دارد که راننده مسبب قتل یا وارد کردن صدمات بدنی به دیگران شود. قتل در تصادفات، در قانون به عنوان قتل غیر عمد شناخته شده که مجازات حبس و دیه برای آن در نظر گرفته شده است.

اگر پیرامون جرائم تصادفات، سوال حقوقی دارید، راهکار مناسب دریافت مشاوره حقوقی از وکلای دادگستری است که سال‌ها تجربه رسیدگی به پرونده‌های جرائم تصادف را داشته‌اند. به همین منظور اگر به دنبال دریافت مشاوره حقوقی در ارتباط با تصادف هستید، می‌توانید از خدمات سامانه مشاوره حقوقی 24 استفاده کنید.

مشاوره حقوقی در این سامانه از طرف برترین وکلای کشور صورت می‌گیرد و می‌توانید بهترین استفاده را از مشاوره داشته باشید. برای رفاه حال متقاضیان، همه نوع شیوه ارائه مشاوره حقوقی به صورت وکیل تلفنی، آنلاین و حضوری در سامانه در نظر گرفته شده است که بر حسب اختیار خود هر کدام از این روش‌ها را برای دریافت مشاوره می‌توانید انتخاب کنید.

کیفیت خدمات مشاوره حقوقی توسط تیم ما تضمین شده است و به تمامی سوالات و ابهامات شما پیرامون تصادف پاسخ داده می‌شود. بنابراین برای دریافت مشاوره حقوقی تصادف با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا