عمومی

وکیل تلفنی | مشاوره حقوقی تلفنی ۲۴ ساعته

پیش از پرداختن به مشاوره حقوقی تلفنی باید گفت امروزه ممکن است که افراد مختلفی با مسائل حقوقی مواجه شوند و در این صورت به دنبال راهکارهایی برای حل و فصل آن هستند. مشکلات حقوقی یا قانونی، زمانی به وجود می‌آید که حق و حقوق فردی ضایع شده و در این شرایط به دنبال راه‌حل‌هایی رفع آن هستند.

حال این قبیل مسائل زمینه ایجاد دعاوی قضایی را ایجاد می‌کنند. دعاوی قضایی می‌تواند جنبه حقوقی یا کیفری داشته باشد.

دعاوی حقوقی، دعاوی هستند که موضوعات آن‌ها ارتباطی با جرم و مجازات نداشته و به عبارتی در ارتباط با امور مدنی هستند. اموری که بروز آن‌ها در جامعه رایج بوده و رخ می‌دهد، منجر به بروز دعاوی مدنی می‌شود. اما برای دعاوی کیفری، شرایط و اوضاع متفاوتی تعیین شده و مستقیما در ارتباط با جرم و مجازات هستند.

در هر صورت، روش‌های مختلفی جهت حل و فصل دعاوی قضایی چه حقوقی و چه کیفری وجود دارد که یکی از آن‌ها، مشاوره حقوقی است.

ارائه مشاوره در خصوص موضوعات مختلفی صورت می‌گیرد که موضوعات حقوقی نیز در برگیرنده آن است. مشاوره می‌تواند در رابطه با موضوعات روانشناسی و یا زناشویی و موضوعات دیگر ارائه گردد.

در واقع مشاوره به صورت تخصصی در زمینه‌های گوناگون انجام می‌شود و مشاوره حقوقی نیز سبک خاصی از خدمات مشاوره است. در حیطه مشاوره در امور حقوقی، به دلیل گسترده بودن دعاوی حقوقی نیز ارائه مشاوره به شیوه تخصصی صورت می‌گیرد.

مشاوره حقوقی در مورد دعاوی چون خانواده، ملکی، مالیاتی، ارث و وصیت و غیره صورت می‌گیرد. تمامی زمینه‌های مشاوره حقوقی، شرایط خاص خود را داشته و به دلیل تخصصی بودن لازم است که توسط افراد متخصص ارائه گردد.

فردی که مشاوره حقوقی در دعاوی ملکی می‌دهد، جدای از این که وکیل دادگستری یا کارشناس حقوقی است، باید متخصص در دعاوی ملکی باشد. همین قضیه در خصوص دعاوی دیگر نیز صدق می‌کند.

مشاوره حقوقی را می‌توان یکی از روش‌های رایج جهت حل و فصل دعاوی قضایی در نظر گرفت. شیوه‌های مختلفی برای ارائه مشاوره حقوقی در نظر گرفته شده است که روش تلفنی، در این زمینه بسیار رایج است.

در مشاوره حقوقی تلفنی، فرد متقاضی با وکیل دادگستری به صورت تلفنی به گفتگو پرداخته و به این شکل تا حدودی مشکلات خود را حل و فصل می‌کند. حال این که مشاوره حقوقی تلفنی، چگونه ارائه شده و در ارتباط با چه موضوعاتی است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره حقوقی تلفنی چیست؟

این که عامه مردم با مسائل و مشکلات حقوقی مواجه شوند، امری بدیهی است و از تعداد پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی به وضوح می‌توان به این موضوع پی برد. زمانی که مشکل حقوقی برای هر فردی ایجاد می‌شود، طبیعی است که به دنبال روشی برای حل و فصل آن باشد.

راهکارهای گوناگونی به منظور رسیدگی به مشکلات قانونی افراد در نظر گرفته شده است که مشاوره حقوقی، یکی از این روش‌ها است. پر واضح است که وکیل دادگستری می‌تواند راهکار مناسبی برای رفع مسائل حقوقی باشد، اما در کنار اخذ وکیل دادگستری، راهکار مناسب در این زمینه، مشاوره حقوقی است.

در امور حقوقی، مشاوره دادن به شکل تخصصی انجام می‌شود. هر کدام از دعاوی حقوقی، شرایط خاص خود را داشته و قوانین و مقرراتی که برای آن‌ها وضع می‌شود، متفاوت است.

در همین راستا وکلا دادگستری بر اساس توانایی خود در امور وکالت، در ارتباط با مشاوره حقوقی نیز به صورت تخصصی عمل می‌کنند.

حال در مورد این موضوع که مشاوره حقوقی تلفنی چیست، باید گفت که روشی رایج برای ارائه مشاوره در امور حقوقی به صورت تلفنی است که در بین خدمات انواع مشاوره حقوقی نظیر مشاوره حقوقی آنلاین، بسیار کارایی دارد.

در واقع همانطور که از نام مشاوره حقوقی تلفنی پیدا است، مشاوره حقوقی به صورت تلفنی انجام می‌شود. مشاوره حقوقی به شیوه‌های دیگری نیز ارائه می‎شود که روش تلفنی، رایج‌ترین نوع آن است.

مشاوره تلفنی در امور حقوقی، به دلایل مختلف در بین متقاضیان استفاده بیشتری داشته که شیوه ارائه آن کاملا مشخص است. شخص متقاضی دریافت مشاوره با وکیل خود به صورت تلفنی به گفتگو حقوقی پرداخته و از این طریق، به راحتی می‌تواند مسائل حقوقی خود را برطرف نماید.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی تلفنی چگونه ارائه می‌شود؟

در بخش قبل به بررسی عنوان مشاوره حقوقی تلفنی چیست، پرداختیم، حال لازم است که با چگونگی ارائه مشاوره حقوقی تلفنی بپردازیم. گفته شد که مشاوره حقوقی تلفنی، شایع‌ترین نوع ارائه مشاوره در خصوص موضوعات حقوقی است.

گفتنی است که به جز مشاوره تلفنی، روش‌های دیگری برای ارائه مشاوره در نظر گرفته می‌شود اما در هر صورت، روشی شایع در این زمینه برای ارائه مشاوره حقوقی، به صورت تلفنی است.

در مورد این موضوع که مشاوره حقوقی تلفنی، چگونه ارائه می‌شود، از نام خود مشاوره تلفنی پیدا است که برقراری ارتباط و ارائه مشاوره به شیوه تلفنی صورت می‌گیرد.

ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در حالت کلی به این صورت است که وکیل دادگستری یا کارشناس حقوقی با افراد متقاضی دریافت مشاوره به صورت تلفنی، گفتگو حقوقی می‌کنند. در واقع مشاوره دادن در بستر تلفن انجام می‌شود.

متقاضیان بر اساس اختیار خود می‌توانند مشاوره تلفنی را انتخاب نموده و در این صورت به صورت مسالمت آمیز، گفتگو حقوقی داشته باشند. فردی که به دنبال مشاوره حقوقی است، از طریق تلفنی با وکیل خود به گفتگو پرداخته و تمامی سوالات و مشکلات خود را از این طریق برطرف می‌کند.

با توجه به این که نحوه مشاوره دادن به صورت تلفنی، بسیار ساده بوده و طرفین به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانند با یکدیگر گفتگو حقوقی داشته باشند، در بین انواع خدمات حقوقی، متقاضی بیشتری دارد.

مشاوره حقوقی تلفنی، علاوه بر شیوه آسان ارائه خدمات آن، مزایای دیگری نیز دارد که همه این مسائل سبب شده است تا رایج‌ترین شیوه مشاوره حقوقی برای آن در نظر گرفته شود. در مورد مزایای مشاوره حقوقی تلفنی در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مشاوره تلفنی

مزایای مشاوره حقوقی تلفنی

به طور کلی، مشاوره حقوقی مزایای زیادی دارد و صرفا این موضوع در رابطه با مشاوره به شیوه تلفنی مطرح نمی‌شود. مشاوره حقوقی به بیان نحوه رسیدگی به موضوعاتی که جنبه حقوقی دارند، پرداخته می‌شود.

حال به دلیل وجود مزایای فراوان در مشاوره حقوقی تلفنی، اصلی‌ترین مزیت این نوع مشاوره، آسان بودن شیوه ارائه این نوع از خدمات مشاوره است. در واقع افراد متقاضی با وکیل خود به شکل تلفنی، گفتگوی حقوقی می‌کند. این شیوه، بهترین نوع ارائه خدمات مشاوره حقوقی است.

با توجه به این که موکل به راحتی می‌تواند به صورت تلفنی، هرگونه سوالات حقوقی را از وکیل خود بپرسد، این موضوع دلیلی بر آن است که استفاده از خدمات مشاوره حقوقی، مزایای فراوانی به همراه داشته باشد. مزیت دیگر مشاوره حقوقی تلفنی، غیر حضوری بودن خدمات آن است.

پر واضح است که شیوه ارائه مشاوره حقوقی تلفنی، غیر حضوری بودن آن است. در واقع برای دریافت مشاوره تلفنی در رابطه با دعاوی حقوقی، نیازی به حضور در دفتر کار وکلای دادگستری نیست و در این صورت افراد متقاضی می‌توانند به شکل غیر حضوری از خدمات مشاوره حقوقی استفاده کنند.

از آن جهت که مشاوره حقوقی به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود، در این صورت همه افراد از هر نقطه کشور این امکان را دارند که از خدمات مشاوره استفاده کنند. اگر به دنیال وکیل خوب به طور مثال در شهر تهران هستید، می‌توانید به صورت تلفنی با وی گفتگو حقوقی داشته باشید و از میزان توانایی و مهارت وکیل استفاده کنید.

مزایای مختلفی در مورد مشاوره حقوقی تلفنی وجود دارد که موارد مزبور، تنها بخشی از مزیت‌های مشاوره تلفنی است. همه این مسائل، سبب شده است که همواره در بین انواع مشاوره حقوقی، شیوه تلفنی آن مزایای فراوانی به همراه داشته باشد.

تقریبا تمامی موسسات حقوقی و وکلا دادگستری، ارائه مشاوره حقوقی تلفنی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. بنابراین جهت استفاده از این خدمات حقوقی می‌توانید با سامانه مشاوره حقوقی در ارتباط باشید.

مشاوره حقوقی با وکیل

چه زمانی از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنیم؟

یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه، آن است که چه زمانی باید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده نمود؟ در واقع بهترین زمان ممکن جهت استفاده از خدمات مشاوره حقوقی چه زمانی است؟ در پاسخ به این سوالات، لازم است به این موضوع اشاره شود که زمان مناسب برای دریافت مشاوره تلفنی این است که افراد با مشکل قانونی مواجه شده باشند.

در اغلب مواقع، زمانی برای دریافت مشاوره حقوقی باید در نظر گرفته شود که افراد دچار مشکل حقوقی شده و در همین راستا در جهت راه حلی برای حل و فصل آن باشند. البته نباید دریافت مشاوره حقوقی را منوط به اوقاتی تعیین کرد که موکلین به دنبال راه حلی جهت حل مشکلات خود باشند.

استفاده از مشاوره حقوقی، صرفا جنبه حل مسائل مرتبط با موضوعات حقوقی را ندارد، بلکه مشاوره می‌تواند به منظور افزایش سطح معلومات حقوقی نیز به کار گرفته شود.

در هر صورت، افراد نباید استفاده از خدمات مشاوره حقوقی را در مواقعی در نظر بگیرند که با موضوع خاص حقوقی مواجه شده باشند.

قبل از برقراری تماس بهتر است تمامی سوالات و ابهامات خود را از قبل یادداشت کنید. همچنین یادداشت‌برداری از پاسخ‌های متخصص نیز کمک‌کننده خواهد بود.

بنابراین زمانی را باید برای دریافت مشاوره حقوقی در نظر گرفت که در مورد موضوعی با مشکل حقوقی مواجه شده باشید و در این صورت بهتر است که از وکیل خوب و یا موسسات معتبر حقوقی، مشاوره دریافت کنید.

دعاوی مورد بحث در مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی که به صورت تخصصی و مستقیم در ارتباط با دعاوی حقوقی است، در خصوص موضوعات مختلفی ارائه می‌شود. گفتنی است که در مشاوره حقوقی، صرفا دعاوی حقوقی مورد بحث قرار نمی‌گیرد، بلکه دعاوی که دارای جنبه کیفری نیز هستند، در مشاوره حقوقی به آن پرداخته می‌شود.

در هر صورت، موضوعاتی که در مشاوره حقوقی تلفنی، مورد بررسی قرار می‌گیرند، متعدد هستند اما در ابن بخش قصد داریم به موضوعاتی بپردازیم که عمدتا در رابطه با آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه می‌شود.

در هر صورت، موضوعاتی که بیشتر در مشاوره حقوقی مطرح شده و برای آن‌ها دریافت مشاوره حقوقی، انجام می‌شود، به شرح زیر است:

  • دعاوی طلاق
  • دعاوی مهریه
  • دعاوی حضانت
  • دعاوی مهریه
  • دعاوی ملکی
  • دعاوی مالیاتی
  • دعاوی ارث و وصیت
  • دعاوی اداره کار
  • دعاوی بیمه

موارد مزبور، بخشی از موضوعاتی هستند که در مورد آن‌ها مشاوره حقوقی به صورت تخصصی ارائه می‌شود. ارائه مشاوره حقوقی تلفنی در مورد دعاوی فوق به صورت تخصصی صورت می‌گیرد. در همین راستا باید برای دریافت هرکدام از خدمات مشاوره حقوقی با متخصصین همان حوزه در ارتباط باشد.

با توجه به این که هر کدام از دعاوی حقوقی، تخصصی هستند، مشاوره حقوقی دادن در مورد آن‌ها نیز به همین ترتیب باید توسط متخصصین آن انجام شود.

به طور مثال، مشاوره حقوقی در مورد دعاوی طلاق باید توسط وکلا دادگستری و یا کارشناسان حقوقی صورت گیرد که در زمینه طلاق دارای تخصص و مهارت حقوقی باشند. این موضوع در مورد سایر دعاوی نیز مطرح می‌شود.

تماس با ما

استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی چه هزینه‌هایی را در پی دارد؟

بعد از بررسی موضوعات مختلف در مورد مشاوره حقوقی تلفنی، لازم است که به این موضوع پرداخته شود بهره مندی از خدمات مشاوره حقوقی چه هزینه‌ای دارد؟ هزینه مشاوره تلفنی بر اساس مدت زمان ارائه خدمات آن است.

در واقع برای ارائه مشاوره حقوقی تلفنی، زمانیندی مشخضی صورت گرفته است که افراد متقاضی بر اساس مدت زمانی که نیاز دارند، نوع خدمات مربوطه را انتخاب می‌کنند.

طبیعی است که هرچه مدت زمان مشاوره دادن در امور حقوقی، بیشتر یاشد، به تبع آن هرینه بیشتر نیز از افراد متقاضی اخذ می‌شود. در این صورت موسسات حقوقی جهت ارائه خدمات حقوقی در این زمینه، تعرفه مشخصی را تعیین نموده و بر اساس آن نیز به مشاوره دادن در امور حقوقی می‌پردازند.

با توجه به این که هزینه خدمات مشاوره حقوقی به هر شیوه، مناسب تر از اخذ وکیل دادگستری و انعقاد قرارداد وکالت است، در این صورت بهره مندی از خدمات مشاوره حقوقی همواره پیشنهاد می‌شود.

هیچگونه اجباری برای آن که افراد متقاضی از خدمات مشاوره حقوقی استفاده کنند، وجود ندارد و هر فردی بر اساس شرایط موجود این امکان را دارد که از مشاوره حقوقی اسفاده کند.

ارائه بهترین نوع خدمات مشاوره حقوقی تلفنی

امروزه بخشی از خدمات وکلا دادگستری در ارتباط با مشاوره حقوقی است. در واقع وکلا در کنار وکالت در دعاوی قضایی، به مشاوره حقوقی نیز می‌پردازند.

در هر صورت اگر به دنبال این هستید که از بهترین وکلا دادگستری، مشاوره حقوقی تلفنی دریافت کنید، سامانه مشاوره حقوقی ۲۴ به شما پیشنهاد می‌شود.

در این سامانه، شناخته شده‌ترین وکلای دادگستری حضور داشته و در این صورت ارائه خدمات مشاوره حقوقی نیز با شرایط مناسبی انجام می‌شود.

بنابراین برای دریافت مشاوره حقوقی با شرابط مناسب با سامانه مزبور در ارتباط بوده تا بتوانید بهترین استفاده را از خدمات مشاوره تلفنی در رابطه با دعاوی حقوقی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا