عمومی

مشاوره حقوقی مزاحمت

مزاحمت برای افراد جامعه می‌تواند در شرایطی عنوان مجرمانه داشته باشد. اشخاصی که اقدام به مزاحمت برای دیگران می‌کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که امکان تعقیب کیفری آن‌ها وجود دارد.

شاید برای شما این مشکل به وجود آمده باشد که به طریق مختلف مورد مزاحمت قرار گرفته باشید. حال بایستی برای احقاق حقوق خود پیگیری‌های لازم را از طریق مراجع قضایی انجام دهید. مزاحمت می‌تواند در بستر فضای مجازی و یا در خیابان و مواردی از این قبیل باشد.

البته گفتنی است که با توجه به گسترش فضای حوزه وب، همواره شاهد آن هستیم که سودجویان به بهره‌مندی از طریق مختلف اقدام به مزاحمت دیگران می‌کنند.

برخی افراد پیش از مراجعه به مشاوره حقوقی مزاحمت اینگونه تصور می‌کنند که اگر اقدام به مزاحمت دیگران نمایند، امکان طرح دعوا کیفری علیه آن‌ها وجود ندارد و به همین ترتیب اقدام به انجام جرم مزاحمت می‌کنند. عموما در جامعه ما، قشر بانوان بیشتر در معرض مزاحمت قرار دارند و بایستی اقدامات قانونی برای جلوگیری از این قبیل تخلفات صورت گیرد.

در قانون، ایجاد مزاحمت برای بانوان جرم انگاری شده است و مجازات حبس برای مرتکبین آن در نظر گرفته شده است. مزاحمت در قال اشکل مختلف می‌توان صورت گیرد که رایج‌ترین آن مزاحمت به صورت تلفنی و ارسال پیامک است.

همچنین شاهد آن هستیم که در فضای مجازی نیز وقوع جرم مزاحمت انجام گرفته و این موضوع نشان از وقوع بالای مزاحمت در کشور است. برای جلوگیری از بروز این جرائم، روش‌های پیشگیرانه‌ای اتخاذ شده است اما چندان به منظور کاهش وقوع آن کارایی نداشته است.

همچنین بخوانید

شکل دیگری ایجاد مزاحمت در ساختمان‌های مسکونی و از طرف همسایه‌های متخلف صورت می‌گیرد. همسایه‌ای که بدون توجه به قواعد آپارتمان نشینی، برای ساکنین ساختمان مزاحمت ایجاد می‌کنند، این امکان برای سایر افراد ساکن در آپارتمان وجود دارد که اقدام به شکایت از او نمایند.

گاهی اوقات مزاحمتی که برای افراد انجام می‌شود، به قصد انتقام جویی است و فرد مزاحم به دلیل وجود مشکلاتی با اشخاص برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کند.

در صورتی که به طریق مختلف مورد مزاحمت قرار گرفتید، توصیه می‌شود که پیش از اقدام قانونی در این زمینه با وکیل خوب مشورت کنید. وکیل متخصص و با تجربه این توانایی را دارد که مشاوره و راهنمایی‌های کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

به همین منظور برای دریافت مشاوره حقوقی مزاحمت می‌توانید با سامانه مشاوره حقوقی 24 در ارتباط باشید.

آیا مزاحمت جرم است؟

حال که بحث مزاحمت مطرح است، در اغلب مواقع این سوال مطرح می‌شود که آیا این رفتار جنبه مجرمانه دارد؟ در واقع قانونگذار مزاحمت را در زمره رفتارهای مجرمانه قرار داده است؟ چه شرایطی برای آن که مزاحمت جرم تلقی شود، در قانون عنوان شده است؟

برای پاسخ به این قبیل سوالات، باید گفت که مزاحمت در هر صورتی می‌تواند جرم تلقی شود. در واقع ذات رفتار مزاحمت، جرم است و در صورتی که از طریق تلفنی و یا پیامک، مزاحمت صورت گیرد و یا این که در اماکن عمومی مردم مورد مزاحمت قرار گیرند، می‌توان به عنوان جرم از این رفتارها نام برد.

قانونگذار مزاحمت برای کودکان و زنان را در خیابان و امکان عمومی، جرم انگاری کرده است و سودجویان باید به این موصوع توجه داشته باشند که هرگونه مزاحمتی برای افراد در خیابان و اماکن عمومی در این زمینه، می‌تواند منجر به شکایت کیفری علیه آن‌ها شود.

اما شایع‌ترین نوع مزاحمت به شیوه تلفنی و یا با ارسال اس ام اس صورت می‌گیرد. انگیزه سودجویان برای ایجاد مزاحمت می‌تواند مختلف باشد و گاهی افراد با قصد شوخی و مزاح با دیگران دست به انجام چنین کارهایی می‌زنند. در هر صورت بایستی برای وقوع جرم مزاحمت قصد و انگیزه در این زمینه وجود داشته باشد و یا به اصطلاح حقوقی، عنصر روانی برای تحقق جرم باشد.

با بررسی جرائم مرتبط با مزاحمت می‌توان گفت که انگیزه بسیاری از مجرمان، انتقام از افرادی که به دلایلی با آن‌ها مشکل داشته اند، می‌باشد. البته در مواردی نیز متهم به دلیل وجود بیماری روحی و روانی و یا دلایل دیگر برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کند.

گفتنی است که مزاحمت در صورت می‌تواند جرم باشد که بایستی توام با انگیزه و قصد مجرم باشد. عدم قصد و سوء نیست در ارتکاب مزاحمت به دلیل فقدان عنصر معنوی جرم مانع از جرم انگاری آن می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت که مزاحمت در شرایطی، جرم است که باید سه عنصر جرم یعنی عنصر قانونی، مادی و معنوی برای تحقق آن وجود داشته باشد.

فقدان هر یک از این سه عناصر، منجر به عدم تحقق جرم مزاحمت می‌شود. در هر صورت می‌توان گفت که مزاحمت در شرایطی نیز می‌تواند جرم تلقی شود که در قانون نیز برای ارتکاب آن‌ها مجازات تعیین شده است.

همچنین بر اساس قانونی بودن جرم و مجازات نیز می‌توان مزاحمت را نوعی جرم در نظر گرفت. با توجه به این که برای مزاحمت در قانون مجازات تعیین شده است، طبق این اصل مزاحمت در دسته‌بندی انواع جرائم قرار می‌گیرد.

مشاوره حقوقی جرم مزاحمت

انواع جرم مزاحمت

به طور کلی اعمالی که منجر به برهم زدن آسایش مردم می‌شوند، می‌تواند عنوان مجرمانه داشته باشد. مزاحمت نیز جز آن دسته از تخلفاتی است که مانع از آسایش عمومی شده و در این صورت قانونگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

شیوه ارتکاب جرم مزاحمت به طریق مختلف انجام می‌شود که رایج‌ترین آن به صورت تلفنی، در بستر فضای مجازی، مزاحمت برای بانوان و مزاحمت از یک سری حق و حقوق قانونی افراد است.

در مزاحمت تلفنی، فرد مزاحم با برقراری تماس اقدام به ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌کند و گاها از خطوط مختلف تلفن برای این امور اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

اشخاص مزاحم معمولا در مزاحمت تلفنی به تخلفات خود ادامه می‌دهند و هدف آن‌ها از این کار، رساندن اذیت و آزار به دیگران است. البته در مواردی نیز مزاحم با قصد انتقام گیری اقدام به ارتکاب جرم مزاحمت می‌کند.

شیوه دیگر مزاحمت از طریق برقراری ارتباط پیامکی است. در این شیوه نیز شخص مزاحم با ارسال پیام‌های متعدد به شخص مورد نظر، قصد اذیت او را داشته که در هر صورت اگر با چنین مزاحمت‌هایی مواجه شدید، موضوع را در اسرع وقت ابتدا با مراجعه به مخابرات پیگیری کنید تا خطوط تلفنی مزاحم مسدود گردد. سپس اقدامات قضایی لازم را در این زمینه انجام دهید.

مزاحمت می‌تواند به صورت ممانعت از حق دیگران نیز صورت گیرد. گاها افرادی در اموال دیگران تصرف نموده و اجازه داشتن تصرف به مالک را در ملک خود نمی‌دهد. این نوع مزاحمت در غالب مزاحمت از حق شناخته می‌شود و در این صورت مالک می‌تواند با طرح دعوا، رفع مزاحمت که به صورت تصرف غیر قانون در ملک او صورت گرفته است را از دادگاه تقاضا کند.

دعوا مزاحمت از حق در شرایطی اقامه می‌شود که به دلیل مزاحمت که شخص مزاحم برای مالک ایجاد کرده است، حق تصرف در ملک از وی سلب شده است. گفتنی است که در مزاحمت از حق، مال از تصرف مالک خارج نشده است، بلکه با بهره گیری از روش‌های مختلف برای تصرف مالک در ملک، مزاحمت ایجاد می‌کند.

مزاحمت برای بانوان نیز نوع دیگری از جرائم مزاحمت است. در جامعه ما، عموما زنان بیشتر در خطرات و معرض آسیب بوده و از این لحاظ، به دفعات مختلف مورد مراحمت قرار می‌گیرند. غالبا سودجویان با روش‌های مختلفی سعی در ایجاد مزاحمت برای بانوان دارند که این رفتارها نیز در قانون جرم انگاری شده است.

البته در قانون، مزاحمت برای بانوان و کودکان در اماکنی مانند خیبان و غیره در نظر گرفته شده است و در ماده قانونی مربوطه اشاره ای به مزاحمت برای آقایان نشده است.

در هر صورت برای ارائه طرح دعوا مزاحمت، اثبات آن بسیار مهم است که شاکی با شکایتی که از مزاحم می‌کند، بایستی بتواند وقوع تخلف مزاحمت را به اثبات برساند. اثبات مزاحمت نیز با روش‌هایی مانند شهادت شهود و سایر راه‌های ادله اثبات دعوا صورت می‌گیرد.

مشاوره حقوقی مزاحمت پیرامون چه موضوعاتی مطرح می‌شود؟

موضوعات و مسائلی که نیازمند بررسی از ابعاد حقوقی هستند، ارائه مشاوره حقوقی برای آن‌ها انجام می‌شود. یکی از موضوعاتی که ارائه مشاوره حقوقی تخصصی شامل آن می‌شود، جرم مزاحمت است.

برای بسیاری از افراد در زندگی روزمره ممکن است این موضوع مطرح شده باشد که با مزاحمت از طرف اشخاص مختلف مواجه شده باشند. حال برای رفع این قبیل مسائل، استفاده از مشاوره حقوقی پیشنهاد می‌شود.

موضوعاتی که در مشاوره حقوقی مزاحمت مطرح می‌شود، غالبا در ارتباط با شیوه اثبات مزاحمت و نحوه طرح دعوا در این زمینه است. افرادی که اقدام به دریافت مشاوره حقوقی مرتبط با موضوع مزاحمت می‌کنند، غالبا افرادی هستند که مورد مزاحمت قرار گرفته و قصد دارند که از اشخاص مزاحم شکایت کنند.

نحوه اثبات مزاحمت، روش‌هایی دارد که در زمان دریافت مشاوره حقوقی، تمامی آن‌ها ارائه می‌شود. هرگونه سوال و یا ابهامی در مورد جرم مزاحمت داشته باشید، می‌توانید آن را در مشاوره حقوقی مطرح نموده و پاسخ سوالات خود را نیز با شرایط مناسب دریافت کنید.

مشاوران و وکلای ما راهکارهای قانونی را در جلسات مشاوره در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید برای طرح دعاوی مزاحمت از آن‌ها استفاده کنید.

در مشاوره حقوقی مزاحمت، مشاوره و راهنمایی که به افراد داده می‌شود، جنبه قانونی دارد و در این صورت می‌توانید با بهره‌مندی از راه‌های قانونی اقدامات لازم برای طرح دعوا مزاحمت را انجام دهید.

گفتنی است که راه‌های غیر قانونی برای این که مشکل افراد در ارتباط با جرم مزاحمت رفع شود، وجود دارد که تحت هیچ شرایطی این راه‌ها در مشاوره حقوقی مزاحمت برای افراد ارائه نمی‌شود.

مشاوره حقوقی مزاحمت تلفنی

سوالات رایج در مشاوره حقوقی مزاحمت تلفنی

مزاحمت جز آن دسته از موضوعاتی است که همواره سوالاتی پیرامون آن مطرح می‌شود. با دریافت مشاوره حقوقی، هرگونه سوالی که در ارتباط با مشاوره حقوقی داشته باشید، می‌توانید مطرح نموده و با مشاور خود نیز گفتگو حقوقی داشته باشید.

پر واضح است که سوالاتی که در مشاوره حقوقی مزاحمت مطرح می‌شود، صرفا در ارتباط با این جرم بوده و متقاضیان دریافت مشاوره نیز توقع دارند که مشاور، راهنمایی‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

با توجه به اهمیت بالای موضوع مشاوره حقوقی مزاحمت، در این بخش قصد داریم تا به سوالات مهم پیرامون این موضوع بپردازیم. سوالات رایجی که در مشاوره حقوقی مزاحمت مطرح می‌شوند، به شرح زیر است:

  • نحوه شکایت بابت مزاحمت تلفنی چگونه است؟
  • آیا امکان تعقیب کیفری برای مزاحمت از طریق پیامک وجود دارد؟
  • برای پیگیری مزاحمت می‌توان از طریق کلانتری اقدام نمود؟
  • مجازات جرم مزاحمت در قانون چیست؟
  • آیا ایجاد مزاحمت برای بانوان در خیابان جرم انگاری شده است؟
  • از چه روش‌هایی می‌توان برای اثبات جرم مزاحمت اقدام نمود؟
  • چه مدارکی برای ارائه شکواییه مزاحمت لازم است تا ارائه شود؟
  • رسیدگی به شکایت بابت مزاحمت ابتدا در دادسرا انجام می‌شود؟
  • آیا مزاحمت در فضای مجازی نیز عنوان مجرمانه دارد؟

این موارد، بخش مهمی از سوالاتی هستند که در مشاوره حقوقی مزاحمت مطرح می‌شوند. وکلا و .کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

اگر در ارتباط با جرم مزاحمت، سوالات حقوقی مختلفی داشته باشید، می‌توانید ابتدا مشاوره حقوقی دریافت کنید و با دریافت مشاوره نیز مشکلات شما در این زمینه حل و فصل شود.

مراحل دریافت مشاوره حقوقی مرتبط با مزاحمت

دریافت مشاوره حقوقی مزاحمت مراحلی دارد که بایستی به آن‌ها اشاره نمود. قبل از آن که به نکات و مراحل مهم جلسات مشاوره حقوفی، بپردازیم، باید به این موضوع توجه شود که برای دریافت مشاوره حقوقی، باید انتخاب شما بهترین وکلا دادگستری در این زمینه باشد.

در واقع مشاوره حقوقی را از وکلا با سابقه و برجسته که دارای سوابق قابل قبولی در امر وکالت بوده و یا از موسسات حقوقی معتبر، اخذ کنید. وکیلی که دارای سابقه طولانی در حوزه وکالت است، از توانایی بالایی برای راهنمایی و مشاوره افراد برخوردار است. حال بعد از آن که وکیل مورد نظر خود را برای ارائه مشاوره حقوقی، انتخاب کردید، باید برای زمان مشاوره را تعیین کنید.

محدودیتی برای ارائه مشاوره حقوقی به لحاظ مدت زمان وجود ندارد و بر اساس نیاز خود، بایستی زمان مشاوره را تعیین کنید. بعد از آن که وقت مشاوره حقوقی تعیین شد، در زمان تعیین شده باید وارد جلسه مشاوره شوید. خدمات مشاوره حقوقی به صورت حضوری و غیر حضوی ارائه می‌شود که انتخاب شیوه ارائه مشاوره بسته به نظر شما دارد.

پیش از شروع جلسه مشاوره با وکیل آنلاین یا حضوری، حتما لیست کلی از سوالاتی که قرار است از مشاور، بپرسید را آماده کنید تا با بتوانید تمامی سوالات خود را برای رسیدگی به آن با مشاور در میان بگذارید. هدف از ارائه مشاوره حقوقی، این است که مشکلات و مسائل حقوقی شما رفع شود و تا زمان عدم رفع ابهامات موجود، جلسه را ترک نکنید.

حتی در صورتی که وقت مشاوره به اتمام رسید، این امکان برای شما وجود دارد که مجددا اقدام به تمدید زمان مشاوره کنید. امکان اعطای وکالت به شخص مشاور برای پیگیری پرونده شما در دادگاه نیز وجود دارد.

در هر یک از مراحل دادرسی که باشید، اگر با مشکل حقوقی مواجه شدید، توصیه می‌شود که در اسرع وقت برای دریافت مشاوره اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره حقوقی مزاحمت تلفنی

یکی از شیوه‌هایی که برای ارتکاب جرم مزاحمت در نظر گرفته می‌شود، روش تلفنی است. در مزاحمت تلفنی، افراد سودحو با ترفندهایی مانند زندگ زدن مکرر، سوت کشیدن، فحاشی و توهین کردن و مواردی از این قبیل، اقدام به مزاحمت می‌کنند. در این نوع مزاحمت، آسایش طرف مقابل بر هم ریخته و لازم است تا از طریق مراجع قضایی این قبیل تخلفات پیگیری شود.

گاهی شاهد آن هستیم که در مزاحمت تلفنی، افراد برای ارگان و نهادهای دولتی ایجاد مزاحمت می‌کنند که در صورت اثبات این موضوع نیز عواقب جبران ناپذیری در انتظار افراد خواهد بود. در مقررات شرمت مخابرات، به انواع مزاحمت‌های تلفنی اشاره شده است که در این صورت مجارات خاصی نیز برای جرم مزاحمت در نظر گرفته شده است.

مجازات جرم مزاحمت تلفنی، حبس تعزیری از یک تا شش ماه خواهد بود. علاوه بر این، حتی در صورتی که شاکی نیز بایت تخلف صورت گرفته رضایت دهد، اما تعقیب کیفری متهم متوفف نمی‌شود.

گفتنی است که رضایت شاکی می‌تواند منجر به تخفیف مجازات برای جرم مجازات تلفنی شود اما مرجع قضایی حتی بدون توجه به رضایت شاکی می‌تواند اعمال مجازات را برای مرتکبین جرم مزاحمت تلفنی در نظر بگیرد.

گفتنی است که مزاحمت به هر شیوه و نحوه‌ای که انجام شود، در صورت وجود تمام عناصر سه گانه، تحقق آن صورت می‌گیرد. مزاحمت تنها به صورت تلفنی صورت نمی‌گیرد، بلکه از طریق راه‌های دیگری چون پیامک و ایجاد مزاحمت برای بانوان در خیابان نیز انجام می‌شود.

مشاوره حقوقی مزاحمت پیامکی

مشاوره حقوقی مزاحمت پیامکی

شیوه دیگر ارتکاب جرم مزاحمت از طریق ارسال پیامک است. مزاحمت پیامکی زمانی تحقق می‌یابد که مزاحم با ارسل پیامک به دیگران، آرامش و امنیت آن‌ها را برهم زده که در این صورت قابل پیگیری کیفری خواهد بود. ارسال اس ام اس با مضامین توهین آمیز و یا تهدید، می‌تواند عناوین مجرمانه دیگری به غیر از جرم مزاحمت داشته باشد.

در ولقع اگر این موضوع ثابت شود که هدف از سال پیامک، مزاحمت برای افراد بوده است، حتی در شرایطی که موضوع و محتوای خاصی نیز در متن پیامک وجود نداشته باشد، این رفتار جرم محسوب می‌شود.

گاهی مزاحمت پیامکی همراه با تهدید و توهین یا فحاشی است که در این صورت شاکی می‌تواند علیه شخص مزاحم جدای از طرح دعوا مزاحمت، دعاوی دیگری چون تهدید و توهین را نیز اقامه کند.

طبق قانون، هرگاه کسی از طریق تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی، ایجاد مزاحمت برای دیگران نماید، علاوه بر جریمه‌هایی که در مقررات خاص شرکت مخابرات برای مرتکب در نظر گرفته می‌شود، محکوم به حبس از پانزده روز تا سه ماه می‌شود.

بر اساس قانون کاهش حبس تعزیری، مجازات جرم مزاحمت از طریق پیامک، نصف شده و میزان مزبور به هفت روز تا یک ماه و نیم کاهش پیدا می‌کند. در قانون تاسیس مخابرات نیز به مجازات جزم مزاحمت از طریق سیستم مخابراتی اشاره شده است.

طبق این قانون، هر فردی اگر ابراز و وسیله مخابراتی را به عنوان ابزار ایجاد مزاحمت خود قرار دهد، برای بار نخست، اخطار کتبی به او داده می‌شود.

اگر این رفتار مجددا تکرار شود، در مرتبه دوم، برای مدت سی روز ارتباط مخابراتی او به کل قطع می‌شود. حال اگر مجددا نیز مزاحمت فرد متخلف تکرار شود، هر بار که مزاحمت تلفنی یا پیامکی از طرف او انجام شود، برای هر بار، قطع ارتباط برای او سه ماه خواهد شد.

مشاوره حقوقی مزاحمت برای بانوان

مزاحمت برای بانوان نیز از شیوه‌های دیگر ارتکاب جرم مزاحمت است. در قانون برای این قبیل جرائم، مجازات خاصی در نظر گرفته شده است. در طی سالیان گذشته به دفعات زیاد شاهد آن بوده ایم که بانوان در معابر عمومی به طرق مختلف چه به صورت لفظی و یا عملی، مورد مزاحمت قرار گرفته‌اند.

با توجه به حساسیت این موضوع در قانون برای مزاحمت بانوان نیز اعمال مجازات صورت گرفته است. بر اساس ماده 619 قانون مجازات اسلامی، هر کس در معابر و اماکن عمومی، مزاحم اطفال یا زنان شود، با با الفاظ و حرکات مخالف شئون به آن‌ها توهین کند، به حبس از دو ماه تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

بر اساس نظریه مشورتی قوه قضاییه نیز اگر ثابت شود که مردی با هدف ایجاد مزاحمت اقدام به تعقیب زنی کند، اعم از این که الفاظی به کار برده شده یا نشده است، طبق قانون، مرد مجازات می‌شود.

تقریبا تمامی مزاحمت‌هایی که برای بانوان در اماکن عمومی به وجود می‌آید، از طرف آقایان صورت می‌گیرد و در این صورت بر اساس قانون به مجازات حبس و شلاق محکوم می‌شوند.

همچنین تعقیب کردن خانمی توسط مردی در صورتی که با هدف مزاحمت بوده باشد نیز امکان طرح دعوا کیفری علیه شوهر و تعیین مجازات برای آن وجود دارد.

مشاوره حقوقی مزاحمت برای بانوان

دریافت مشاوره حقوقی مزاحمت توسط وکلای مجرب

مزاحمت یکی از جرائم شناخته شئه در قانون است که در قالب مزاحمت تلفنی، پیامکی و یا مزاحمت برای بانوان نیز انجام می‌شود. مجازات حبس و شلاق برای ارتکاب جرم مزاحمت در نظر گرفته شده است.

در بسیاری از مواقع مزاحمت توام با رفتارهای مجرمانه دیگری نیز می‌شود که در این صورت می‌توان اقدام به طرح دعوا کیفری برای تمامی جرائم صورت گرفته نمود.

اگر به دنبال این هستید تا بتوانید در مورد مزاحمت، از بهترین خدمات مشاوره حقوقی مزاحمت استفاده کنید، سامانه مشاوره حقوقی 24 پیشنهاد می‌شود. ارائه مشاوره حقوقی مزاحمت در این سامانه توسط وکلای کاربلد و ماهر انجام می‌شود.

برای رفاه حال متقاضیان، همه نوع شیوه ارائه مشاوره حقوقی به صورت وکیل تلفنی، آنلاین و حضوری در سامانه در نظر گرفته شده است که بر حسب اختیار خود هر کدام از این روش‌ها را برای دریافت مشاوره می‌توانید انتخاب کنید.

کیفیت خدمات مشاوره حقوقی توسط تیم ما تضمین شده است و به تمامی سوالات و ابهامات شما پیرامون جرم مزاحمت پاسخ داده می‌شود. بنابراین برای دریافت مشاوره حقوقی مواد مزاحمت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا