عمومی

مشاوره حقوقی مشهد

امروزه موضوعاتی که به واسطه آن‌ها مشاوره صورت می‌گیرد، گسترده بوده و یکی از زمینه‌هایی که به صورت تخصصی شاهد ارائه مشاوره در مورد آن‌ها هستیم، دعاوی حقوقی است.

منظور از دعاوی حقوقی، همان اموری که ناشی از طرح دعوا در مراجع قضایی شده، می‌گردد. دعاوی قضایی شامل انواع دعاوی حقوقی و کیفری است.

ارائه مشاوره در امور حقوقی غالبا توسط حقوقدانان انجام می‌شود. افرادی که وکیل هستند و با این که به عنوان کارشناس تخصص در زمینه حقوقی فعالیت می‌کنند، به ارائه مشاوره حقوقی مشهد یا سایر شهرها نیز می‌پردازند.

موضوعات و مسائلی که پیرامون آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه می‌شود، محدود به موضوع خاصی نمی‌شوند و با توجه به گستردگی چنین دعاوی، لازم است که مشاوره حقوقی به صورت تخصصی انجام گیرد.

وکلای دادگستری، تنها به وکالت در انواع دعاوی قضایی نمی‌پردازند، بلکه بخش اصلی از حرفه وکالت آن‌ها شامل مشاوره دادن در حوزه حقوقی است. یک وکیل حسب توانایی‌هایی که دارد، می‌تواند در همان حوزه به عموم مردم مشاوره بدهد.

به همین منظور، همانطور که وکالت تخصصی بسیار مهم است، ارائه مشاوره حقوقی تخصصی نیز دارای اهمیت است. در واقع هر وکیل لاید بر اساس تخصصی که دارد، مشاوره بدهد.

وکلایی که به عنوان وکیل خانواده شناخته می‌شود، بایستی در اموری چون طلاق، مهریه، حضانت، نفقه و غیره، مشاوره حقوقی بدهد. همچنین وکیلی که متخصص در امور ملکی است، باید در همان حوزه دعاوی ملکی به ارائه مشاوره حقوقی بپردازد.

این رویه در مورد سایر امور حقوقی نیز مطرح می‌شود و لازم است که هر وکیل، در همان زمینه که دارای مهارت و تخصص کافی است، به متقاضیان مشاوره حقوقی بدهد.

مزیت اصلی مشاوره حقوقی مشهد یا شهرهای دیگر این است که امکان داشتن رابطه با وکیل دادگستری جهت دریافت مشاوره حقوقی وجود دارد.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که در شهر مشهد و با وکلای متخصص در این منطقه، به گفتگو حقوقی پرداخته و از مشاوره این افراد  استفاده کنید، سامانه مشاوره حقوقی 24، این امکان را مهیا کرده تا بتوانید به صورت حضوری و یا روش‌های دیگر از خدمات مشاوره استفاده نمایید.

انواع مشاوره حقوقی مشهد

مشاوره حقوقی، روشی است که به واسطه آن می‌توان برای رفع مشکلات حقوقی افدام نمود. هر فردی ممکن است که در طول دوران زندگی خود با یک سری مسائلی مواجه شود که بخواهد آن را از طریق قانونی حل و فصل کند.

زمانی لازم است که برای دریافت مشاوره حقوقی اقدام کنید که بخواهید مشکل خود را از طریق قانونی برطرف نمایید.

در این صورت با راهنمایی و اطلاعاتی که مشاوران حقوقی ارائه می‌دهند، این امکان وجود دارد تا بتوان مشکلات و مسائل مطرح شده را قانونا رسیدگی کرد.

حال از آن جهت که دعاوی حقوقی، گسترده بوده و هر حوزه حقوقی نیازمند وجود متخصصین همان زمینه است، بایستی ارائه مشاوره از طرف افراد متخصص صورت گیرد.

در این بخش به بررسی چند نمونه از مهم‌ترین انواع مشاوره حقوقی مشهد به صورت تخصصی می‌پردازیم تا با این دسته از خدمات مشاوره و موضوعاتی که برای آن مشاوره ارائه می‌شود، آشنا شوید.

مشاوره حقوقی مشهد تخصصی

مشاوره حقوقی مشهد خانواده

دعاوی خانواده همواره جزء مهمی از پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی را تشکیل می‌دهند. با توجه به اهمیت این دعاوی، محاکم دادگستری مجزایی برای رسیدگی به اختلافات و دعاوی خانواده تشکیل شده است.

دعاوی خانواده اختصاصا پیرامون اختلافات بین زوجین است. در قانون وظایف و حقوق مشخصی برای زن و شوهر در نظر گرفته شده است که در صورت عدم اجرا و نادیده گرفتن آن‌ها، اختلافاتی نیز بین زوجین به وجود می‌آید.

ماده 4 قانون حمایت خانواده، به کلیه موضوعات و دعاوی که در ارتباط با امور خانواده هستند، اشاره نموده است. حال مشاوره حقوقی نیز برای تمامی دعاوی ذکر شده در این ماده ارائه می‌شود. اما بعضی از دعاوی خانواده به دلیل آن که به دفعات زیاد در دادگاه‌‍‌های خانواده طرح شده اند، لازم است که آن‌ها را نیز بررسی کنیم.

به طور کلی مشاوره حقوقی خانواده برای امور زیر به صورت تخصصی انجام می‌شود:

مشاوره حقوقی مشهد نفقه

نفقه طبق قانون در بین انواع دعاوی خانواده قرار دارد. نفقه حقی است که قانون و شرع برای خانم‌های متاهل در نظر گرفته است. با شروع رابطه زوجیت، نفقه به زوجه تعلق گرفته و بدین معنا که شوهر موظف است تا هزینه و مخارج زندگی همسر خود را نیز تامین کند.

قانون این اجازه رابه مردان نداده است تا به دلیل عدم تمکن مالی از پرداخت نفقه به همسر خود خودداری کنند.

در بحث حقوفی، نفقه فرزندان نیز مطرح می‌شود که البته به میزان نفقه زوجه دارای اهمیت زیادی نیست. در واقع اگر شوهر، توان پرداخت نفقه فرزندان خود را نداشته باشد، اجباری برای پرداخت آن ندارد اما شرایط پرداخت نفقه زن متفاوت است.

ضمانت اجرای حقوقی و کیفری بابت عدم پرداخت نفقه وجود دارد و در این صورت خانم می‌تواند اگر شوهر نفقه او را پرداخت نکرد، اقدام به طرح دعوا حقوقی و کیفری نماید.

لازم به ذکر است که زوجه در صورتی مستحق دریافت نفقه است که از دستورات همسر خود تمکین کرده باشد. طبق قانون، اداره تکالیف زوجیت معیار و اساس تعلق گرفتن نفقه به زن است.

در صورتی که زوجه دادخواست مطالبه نفقه به دادگاه بدهد، اما ثابت شود که از شوهر تمکین نکرده است، در این صورت دادگاه درخواست خواهان یا همان زوجه را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

همچنین، تعلق گرفتن نفقه به زن علی الاصول در عقد دائم انجام می‌شود و در عقد موقت، زوجه نمی‌تواند از شوهر خود درخواست کند که هزینه زندگی او را بپردازد، مگر این که پرداخت نفقه در صیغه نامه شرط شده باشد.

اغلب مشاوره‌هایی که در مورد دعاوی نفقه داده می‌شود، در ارتباط با نفقه زوجه است و برخی دیگر از موضوعات مشاوره در این زمینه مرتبط با نفقه فرزندان است.

در جلسات مشاوره حقوقی نفقه، فرآیند کلی طرح دعوا نفقه و سایر مقررات مرتبط با نفقه، برای متقاضیان ارائه می‌شود تا بتوانید بدون این که لزومی برای اخذ وکیل باشد، تنها با مشاوره این امور را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و به حقوق قانونی برسید.

شهر مشهد

مشاوره حقوقی مشهد طلاق

موضوع دیگری که در دعاوی خانواده قرار گرفته و بسیار حائز اهمیت است، دعاوی طلاق می‌باشد. ارائه مشاوره حقوقی به صورت تخصصی در خصوص طلاق انجام می‌شود و با مشاوره هایی که دریافت می‌کنید، می‌توانید از همسر خود طلاق بگیرید.

طلاق بر حسب نوع درخواست کننده شامل طلاق تواففی، طلاق از سوی زوجه و طلاق از جانب مرد است. مشاوره حقوقی برای هر یک از انواع طلاق توسط وکلای متخصص در دعاوی طلاق صورت می‌گیرد.

اصولا مشاوره حقوقی طلاق توافقی، به انجام مراحل طلاق و مواردی که لازم است تا زوجین پیش از طلاق به توافق کلی برسند، موضوعاتی را ارائه می‌کند.

قبل از آن که برای طلاق توافقی اقدام کنید، باید مراحل مختلفی را طی کنید تا در نهایت این امکان برای شما فراهم شود تا دادخواست طلاق را به ثبت برسانید. حتی در صورتی که طلاق به صورت توافقی باشد، باز هم لازم است تا مراحل طلاق به منظور صدور گواهی عدم امکان سازش انجام شود.

علاوه بر طلاق توافقی، مشاوره پیرامون نوع دیگری از طلاق که از طرف زوجه درخواست می‌شود، ارائه می‌شود. قانون در شرایطی به زوجه حق داده است تا بتواند درخواست طلاق به دادگاه بدهد.

بر خلاف مرد، زن باید برای درخواست طلاق دلیل بیاورد. هر دلیلی توسط دادگاه جهت قبول درخواست خواهان یا زوجه به منظور صدور حکم طلاق نیست.

در قانون مواردی مانند اعتیاد شوهر و ضرب و شتم زوجه نیز به عنوان دلایل قانونی طلاق نیز مطرح شده است. حتی عدم پرداخت نفقه نیز می‌تواند سبب شود تا زوجه درخواست طلاق بدهد.

طلاق از طرف مرد نیز با پرداخت کلیه حق و حقوق زوجه امکان پذیر است. در صورتی که شوهر هنوز تکلیف پرداخت حقوق همسر خود از قبیل مهریه را مشخص نکرده باشد، طبیعتا دادگاه مجوز لازم برای جدایی زوجین را صادر نمی‌کند.

بنابراین حتی با این وجود که حق طلاق قانونا با مرد است، اما باز هم شاهد آن هستیم که به صرف ارائه درخواست طلاق از طرف آقایان، دادگاه حکم طااق را صادر نمی‌کند و لازم است که شرایط قانونی برای طلاق رعایت شود.

از طریق مشاوره حقوقی می‌توانید تمامی مراحل طلاق را انجام دهید و دیگر نیازی به این موضوع نیست که برای دعاوی طلاق، حتما وکیل بگیرید. در هر مرحله از طلاق، چنانچه با مشکل مواجه شدید، تنها کافیست از طریق مشاوره حقوقی برای این امر اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره حقوقی مشهد آنلاین

مشاوره حقوقی مشهد مهریه

علاوه بر نفقه و طلاق، مشاوره حقوقی مشهد در دعاوی خانواده نیز شامل دعاوی مهریه نیز شده و با مشاوره هایی که توسط وکلای متخصص در امور مهریه داده می‌شود، به راحتی می‌توان اقدام به اجرا گذاشتن مهریه خود نمایید. عمده سوالات مهریه در مشاوره حقوقی مهریه، مرتبط با نحوه به اجرا گذاشتن مهریه می‌باشد.

البته قانون جدید، تغییراتی را در نحوه وصول مهریه ایجاد کرده است و طبق این قوانین، باید ثبت درخواست مطالبه مهریه و به اجرا گذاشتن آن‌ها با مراجعه به اداره ثبت اسناد انجام شود.

داویر اجراییه ثبت، سالانه پرونده‌های مختلفی از مهریه را بررسی می‌کنند و با توجه به تغییرات ایجاد شده، پیش از آن که برای ثبت درخواست مهریه اقدام نمایید، ضروری است که با وکیل مهریه مشاوره حقوقی بگیرید.

موضوع دیگری که غالبا در جلسات مشاوره از سوی متقاضیان مطرح می‌شود، بحث اعسار از پرداخت مهریه است. اگر زوجه مهریه خود را به اجرا بگذارد و دادگاه نیز شوهر را محکوم به پرداخت مهریه کند، در صورتی که محکوم علیه توان پرداخت مهریه به صورت یکجا را نداشته باشد، بایستی معسر بودن خود را به دادگاه اعلام کند.

حال اگر دادگاه با درخواست اعسار محکوم علیه موافقت نماید، به جای آن که کل مهریه به صورت یکجا پرداخت شود، پرداخت آن به صورت اقساطی صورت می‌گیرد.

مشاوره حقوقی مشهد حضانت

زن و شوهر بعد از جدایی داگر مسئله مرتبط با سرپرستی از فرزندان را برطرف نموده و در این زمینه توافق کرده باشند، وضعیت و شرایط مشخص است و فرزندان بعد از طلاق با یکی از والدین زندگی می‌کنند.

حال اگر توافقی در این خصوص صورت نگرفته باشد و زن و شوهر با یکدیگر دچار اختلاف شده باشند، حال لازم است که به حکم قانون رجوع شود.

قانون مدنی، حق حضانت برای فرزندان تا سن هفت سالگی را به مادر داده است. دختر و پسر بعد از طلاق زوجین، تا سن 7 سالگی، قانونا باید تحت سرپرستی مادر خود باشند. حال در بازه سنی بین هفت تا پانزده سالگی، حق حضانت با پدر است.

بعد از این سن پانزده سالگی، این فرزندان هستند که تعیین می‌کنند تا با کدام یک از والدین زندگی کنند. لازم به ذکر است که اگر عدم صلاحیت پدر و مادر جهت نگهداری از فرزندان برای دادگاه ثابت شود، در این حق حضانت به والد دیگر داده خواهد شد.

در مشاوره حقوقی حضانت، به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید از راه قانونی حق حضانت فرزند خود را بگیرید. با وجود مشاوره حقوقی متخصص در امور حضانت، این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید بدون آن که مشکل خاصی به وجود آید، حضانت فرزندان خود را نیز دریافت نمایید.

مشاوره حقوقی مشهد در امور کیفری

در قانون کشور ما، انواع مختلفی از جرائم وجود دارد و محدوده موضوعات کیفری گسترده است. مشاوره حقوقی کیفری به بررسی تمامی موضوعات و دعاوی که مرتبط با جرم و مجازات است، می‌پردازد.

در مورد دعاوی کیفری، ارائه مشاوره پیرامون دعاوی چون کلاهبرداری، سرقت، خیانت در امانت، دعاوی منافی عفت و اخلاق حسته، زنا، تخریب، جرائم سسیاسی و امنیتی، توهین، افترا و غیره صورت می‌گیرد.

ارائه مشاوره کیفری توسط وکلای متخصص در دعاوی کیفری انجام می‌شود. هر سوال و یا مشکلی که در مورد امور کیفری داشته باشید، می‌توانید آن را در جلسه مشاوره مطرح کنید.

میزان مجازاتی که در قانون برای رفتارهای مجرمانه تعیین شده و همچنین نحوه طرح دعاوی کیفری، عمدتا در مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری مطرح می‌شوند.

مشاوره حقوقی مشهد دعاوی کار

مشاوره حقوقی مشهد در دعاوی کار

کارگر و کارفرما در صورتی که با هم اختلاف پیدا می‌کنند، می‌توانند مشکلات خود را از طریق اداره کار حل و فصل نمایند. قانون کار به بررسی روابط کارگری و کارفرمایی پرداخته است و در این صورت، مشاوره حقوقی به صورت تخصصی نیز ارائه می‌شود.

موضوعاتی که در مشاوره حقوقی دعاوی کار مطرح می‌شوند، شامل پرداخت حقوق و دستمزد کارگران از طرف کارفرما، بیمه کارگران، حادثه دیدن کارگران در محل کار و جبران خسارت از طرف کارفرما، ترک کار از طرف کارگر، اخراج کارگران، قرارداد کار و غیره است.

مشاوره حقوقی مشهد در دعاوی مالیاتی

امکان ارائه مشاوره حقوقی برای امور مالیاتی نیز وجود دارد. بروز مشکلات مالیاتی عمدتا برای اشخاص حقوقی و شرکت‌ها می‌باشد و ارگان‌ها و شرکت‌هایی در این زمینه با مسائل مالیاتی مواجه هستند، می‌توانند در این زمینه مشاوره حقوقی گرفته و مشکلات خود را حل و فصل کنند.

لازمه دریافت مشاوره حقوقی مالیاتی، مراجعه به وکلای متخصص در دعاوی مالباتی است. قانون مالیات‌های مستقیم، منبع اصلی رسیدگی به دعاوی مالیاتی بوده و ارائه مشاوره حقوقی برای آن‌ها به صورت تخصصی از طرف وکلای متخصص در دعاوی مالیاتی انجام می‌شود.

ارائه مشاوره حقوقی مشهد توسط بهترین وکلای دادگستری

بسیاری از خدمات مشاوره حقوقی که ارائه می‌شود، توسط وکلای دادگستری صورت می‌گیرد. در واقع وکیل در کنار این که به وکالت در انواع دعاوی قضایی می‌پردازد، طبق تخصصی که دارد به عموم مردم مشاوره حقوقی می‌دهد.

ارائه مشاوره در ارتباط با انواع دعاوی حقوقی صورت می‌گیرد و بر همین اساس، مشاوره دادن در این زمینه به موضوعات مختلفی دسته بندی می‌شود.

مشاوره حقوقی ملکی، خانواده، کیفری، مالیاتی، قراردادها همگی به صورت تخصصی در سامانه مشاوره حقوقی 24 انجام می‌شود. در این سامانه، وکلای\ و متخصصین حقوقی وجود دارند که مشاوره حقوقی پیرامون آن می‌دهند. مشاوره حقوقی به صورت‌هایی مانند مشاره حقوقی حضوری، آنلاین و تلفنی ارائه می‌شود.

در صورتی که به دنبال دریافت مشاوره حقوقی توسط بهترین وکلای دادگستری در مشهد هستید، حتما پیشنهاد می‌شود از خدمات متنوع سامانه مشاوره حقوقی 24 به صورت مشاوره حقوقی تلفنی و حضوری استفاده نمایید.

مشاوره پیرامون نگارش انواع اوراق قضایی انجام می‌شود و می‌توانید برای تنظیم نوشتن اوراقی مانند دادخواست، شکواییه، لایحه از مشاوران ما بخواهید که برای نگارش و یا تهیه و تنظیم آن، به شما مشاوره بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا