عمومی

مشاوره حقوقی ۱۲۹ | مشاوره حقوقی رایگان ۱۲۹ قوه قضاییه

مواجه شدن با مشکلات و مسائل حقوقی، امری بدیهی است و در طول زندگی روزمره، افراد زیادی ممکن است که دچار مسائل حقوقی شوند.

برای حل مشکلات حقوقی از طریق قانونی، روش‌های مختلفی تعیین شده است و تنها وکالت در یک دعوا توسط وکیل دادگستری نمی‌تواند راهکاری برای این امر باشد.

همه مردم شاید دسترسی به وکلای دادگستری را نداشته باشند و در این صورت لازم است که راه‌های دیگری نیز در این زمینه وجود داشته باشد تا افراد بتوانند مسائل و مشکلات حقوقی خود را حل و فصل کنند.

مشاوره حقوقی در همه شرایط می‌تواند روشی مناسب به منظور حل و فصل مشکلات حقوقی باشد. دامنه ارائه خدمات مشاوره حقوقی، نامحدود است و در مورد موضوعات و مسائل گوناگونی نیز امکان ارائه مشاوره وجود دارد.

دریافت مشاوره به منظور حل مشکلات حقوقی، تنها بخشی از مزایا این نوع خدمات به شمار رفته و برخی افراد با هدف این که بتوانند سطح دانش و آگاهی حقوقی خود را نیز افزایش دهند، برای دریافت مشاوره اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

حال با این وجود برای دسترسی بهتر مردم به خدمات حقوقی و قضایی، قوه قضاییه در چند سال اخیر، سامانه ای را تحت عنوان سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ طراحی نموده است که مردم بتوانند از طریق آن سوالات حقوقی خود را مطرح نموده و از این طریق تا حد مورد نیاز مشکلات حقوقیشان را رفع کنند.

امکان ارائه مشاوره رایگان در این سامانه وجود داشته تا هموطنان بتوانند مشکلات حقوقی خود را برطرف کنند.

هر سوال حقوقی که داشته باشید، می‌توانید در این سامانه پرسش‌های خود را ثبت نموده و در اسرع وقت برخی از قضات دادگستری به پرسش‌های شما پاسخ می‌دهند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این سامانه که توسط قوه قضاییه طراحی شده است، آشنا شویم.

سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ چیست؟

در حال حاضر سامانه‌های مختلفی در کشور هستند که ارائه دهنده انواع خدمات حقوقی هستند. اما سامانه‌ای که در این مقاله قرار است به معرفی آن بپزدازیم، با سامانه های دیگر تفاوت داشته و طراحی و ارائه خدمات آن از سوی اصلی‌ترین نهاد کشور انجام می‌شود.

قوه قضاییه در زمانی که ریاست آن بر عهده صدق آملی لاریجانی بود، تصمیم بر این گرفت که سامانه ای را طراحی کند تا مردم بتوانند مشکلات خود در امور حقوقی را حل و فصل نمایند. با توجه به این که دسته قابل توجهی از مزدم نیاز دارند تا مسائل آن‌ها از طریق قانونی رفع شود، همواره به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند به نحوی از روش قانونی برای این امور اقدام کنند.

بنابراین قوه قضاییه در نهایت اقدام به راه اندازی سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ نمود که در آن انواع خدمات حقوقی ارائه می‌شود و در این صورت مردم می‌توانند به صورت رایگان از این دسته خدمات حقوقی نهایت بهره را داشته باشند.

سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ تحت عنوان سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه شناخته می‌شود که در آن امکان ارائه مشاوره به صورت کاملا رایگان وجود دارد.

سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ که متعلق به قوه قضاییه است، در طی چند سال اخیر،خدمات گوناگونی را در اختیار عموم مردم قرار داده است و از این حیث می‌توان گفت که خدمات مفید و ارزنده نیز در اختیار افراد قرار گرفته است. افرادی که بر اساس نوع مشکل و موضوع خود سوالاتی را داشته باشند، این امکان برایشان فراهم است تا اقدام به ثبت پرسش‌های خود نمایند.

همه نوع سوالات و موضوعاتی که دارای جنبه حقوقی است، قابل پاسخ در این سامانه است. در واقع پیرامون انواع دعاوی قضایی اعم از حقوقی و یا کیفری اگر سوالاتی را داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را مطرح نموده و در اسرع وقت نیز پاسخ سوالاتتان داده خواهد شد.

با توجه به این که امکان ارائه خدمات مشاوره حقوقی برای همه مردم وجود دارد، سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ تحت عنوان سامانه مرکز ارتباط مردمی نیز شناخته می‌شود. در واقع این سامانه، به عموم مردم در هر کجای کشور تعلق داشته و می‌توانند سوالاتشان را با هر عنوان و موضوعی نیز بیان کنند.

لازم به ذکر است که محدودیتی برای پاسخ به پرسش‌های مردم در سامانه وجود نداشته و این سامانه قابلیت را دارد تا بتوانند همه سوالات افراد را برای پاسخ‌دهی تحت پوشش قرار دهد.

مشاوره حقوقی ۱۲۹ قوه قضاییه

مزایا استفاده از خدمات سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ قوه قضاییه

استفاده از خدمات سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹، مزایا فراوانی دارد و با توجه به این که امکان ارائه خدمات مشاوره حقوقی به صورت رابگان در این سامانه وجود دارد، می‌تواند رایگان بودن مشاوره حقوقی را به عنوان اصلی‌ترین مزایا آن در نظر گرفت.

بنابراین هر سوال و یا ابهامی پیرامون امور حقوقی داشته باشید، می‌توانید آن را در سامانه مزبور مطرح نمایید و مشکلات خود را نیز در این زمینه حل و فصل کنید.

مزیت دیگر سامانه حقوقی ۱۲۹ قوه قضاییه، تنها رایگان بودن خدمات آن نیست، بلکه از آن جهت که ارائه مشاوره توسط برترین قضات کشور صورت می‌گیرد، بهره‌مندی از خدمات سامانه می‌تواند برای مردم بسیار مفید و پرکاربرد نیز باشد. مردم در این سامانه می‌توانند مستقیما اقدام به دریافت مشاوره نموده و با قضات برتر و حقوقدانان مجرب در این زمینه به گفتگو حقوقی می‌پردازند.

سامانه مزبور را می‌توان یکی از مهم ترین دستاوردهای قوه قضاییه در نظر گرفت و از این حیث، تا حد زیادی می‌توان از مشکلات حقوقی و قانونی مردم نیز کاسته شود.

نحوه ارائه خدمات در سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹

با وجود مزایای فراوانی که برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی در سامانه ۱۲۹ وجود دارد، حتما بهره‌مندی از خدمات این سامانه توصیه می‌شود.

هدف قوه قضاییه با طراحی این سامانه، ارائه خدمات رایگان مشاوره به مردم بوده تا بتوانند اولا مشکلات حقوقی خود را در این زمینه برطرف نمایند و ثانیا سطح دانش و آگاهی حقوقی خود را نیز افزایش دهند.

سطح دانش حقوقی مردم عموما در وضعیت قابل قبولی قرار ندارد و همین مسئله باعث شده است تا اطلاعات و باورهای غلط حقوقی در جامعه ما رواج پیدا کند. شیوه ارائه خدمات در این سامانه به صورت تلفنی و مراجعه به وب سایت انجام می‌شود.

در این صورت شیوه ارائه خدمات مشاوره با وکیل تلفنی و آنلاین که مراجعه به وب سایت سامانه است، می‌باشد. هر دو صورت دریافت مشاوره دارای مزیت بوده که در این صورت به گفتگو حقوقی با برجسته‌ترین قضات کشور می‌پردازدید و هر گونه سوال حقوقی که داشته باشید، می‌توانید آن را مطرح کنید.

مشاوره حقوقی ۱۲۹ رایگان

مقایسه خدمات مشاوره حقوقی بین سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ و سامانه مشاوره حقوقی 24

در بخش‌های قبل، توضیحانی کلی پیرامون سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ که توسط قوه قضاییه طراحی شده است، پرداختیم. حال لازم است که مقایسه‌ای بین خدمات سامانه مشاوره حقوقی 24 با سامانه قوه قضاییه داشته باشیم. مشاوره حقوقی 24، در حال حاضر یکی از برترین سامانه‌های حقوقی فعال در کشور است که ارائه دهنده انواع خدمات حقوقی است.

تنوع خدمات در سامانه مشاوره حقوقی 24 بسیار بالا است و می‌توانید حل و فصل مشکلات حقوقی خود را از طریق آن انجام دهید. همانطور که گفته شد، سامانه مشاوره حقوقی قوه قضاییه (سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹)، امکان ارائه مشاوره رایگان را برای عموم مردم در نظر گرفته است و شهروندان می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که یکی از خدمات اصلی سامانه مشاوره حقوقی 24، ارائه مشاوره حقوقی به صورت رایگان است. ارائه مشاوره حقوقی رایگان در این زمینه، به صورت وکیل آنلاین انجام شده و متقاضیان می‌توانند سوالات خود با هر موضوع و عنوان حقوقی را در سامانه ثبت کنند. حال با ثبت سوالات، کارشناسان و وکلای ما در اسرع وقت به تمامی سوالات و موضوعات طرح شده پاسخ می‌دهند.

در سامانه مشاوره قوه قضاییه، پاسخ به سوالات، توسط قضات کشور انجام شده و اما در سامانه ما، بهترین وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی، آماده پاسخ‌دهی به سوالات عموم مردم هستند.

خدمات سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹، عمدتا به ارائه مشاوره حقوقی رایگان محدود می‌شود، اما مشاوره حقوقی رایگان، تنها بخشی از خدمات اصلی سامانه ما به شمار می‌رود و در این صورت می‌توانید بهترین بهره‌مندی از این خدمات را داشته باشید.

تنوع موضوعات تخصصی حقوقی در سامانه مشاوره حقوقی ۲۴ گسترده است و ما برای هر موضوع حقوقی متخصصین با تجربه در همان زمینه را برای رسیدگی به پرونده شما معرفی می‌کنیم.

تنوع رنج قیمت جلسات مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین به نحوی است که شما بتوانید تا چندین جلسه نیز مشاوره خود را تمدید کنید. بر خلاف سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ مجموعه مشاوره حقوقی ۲۴ امکان مشاوره حقوقی حضوری با وکیل متخصص را در شهر محل خود را برای شما فراهم کرده است.

انواع خدمات حقوقی در سامانه مشاوره حقوقی 24

تنوع و کیفیت بالای خدمات حقوقی در سامانه مشاوره حقوقی 24، سبب شده است تا انتخاب بسیاری از افراد برای استفاده از مشاوره حقوقی، این سامانه باشد.

مشاوره حقوقی در سامانه ما، در ارتباط با موضوعات مختلفی چون نحوه ثبت شکایات حقوقی و کیفری در دادگاه، تنظیم انواع اوراق قضایی، انواع قراردادها، محاسبات حقوقی و غیره است.

شیوه‌های رایج ارائه مشاوره حقوقی به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری است. مشاوره حقوقی آنلاین در وب سایت سامانه و در بستر پیام رسان‌های پرکارد در کشور ارائه می‌شود.

مشاوره حقوقی تلفنی نیز شیوه دیگری از روش‌هایی است که امکان ارائه مشاوره برای آن وجود دارد. در مشاوره تلفنی، با وکیل خود می‌توانید گفتگو حقوقی داشته باشید و تمامی سوالات مورد نظرتان را نیز مطرح کنید.

امکان دریافت مشاوره حضوری نیز در سامانه ما فراهم شده است و افرادی که تمایل دارند تا به صورت حضوری، مشاوره دریافت کنند، شرایط لازم در این زمینه برای آن‌ها ایجاد شده است.

مقایسه مشاوره حقوقی ۱۲۹

بررسی چند نمونه از انواع مشاوره حقوقی

موضوعات و دعاوی که پیرامون آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه می‌شود، به دو دسته کلی دعاوی حقوقی و کیفری دسته بندی می‌شوند. بنابراین به صورت تخصصی برای دعاوی ذیل، مشاوره حقوقی ارائه می‌شود:

  • دعاوی خانواده
  • دعاوی ملکی
  • دعاوی انحصار وراثت و ارث
  • دعاوی وصیت
  • دعاوی امور بیمه
  • دعاوی امور مالیاتی
  • دعاوی کیفری

موارد فوق الذکر، تنها بخشی از موضوعاتی هستند که برای آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه می‌شود. حال برای بررسی بیشتر مشاوره حقوقی انواع دعاوی، در ادامه مطلب به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

مشاوره حقوقی دعاوی خانواده

مهم‌ترین دعاوی خانواده شامل مهریه، نفقه، طلاق و حضانت است که مشاوره حقوقی خانواده برای آن‌ها توسط وکلای متخصص در دعاوی خانواده انجام می‌شود. در صورتی که قصد طلاق گرفتن از همسرتان را دارید، لازم است که در ارتباط با موضوع طلاق، اقدام به دریافت مشاوره نمایید.

در مشاوره حقوقی طلاق، اطلاعاتی ارائه می‌شود که از طریق آن می‌توانید برای طرح دعوا اقدامات لازم را انجام دهید.

طلاق می‌تواند از طرف مرد، زن و یا به صورت توافقی انجام شود. لازم به ذکر است که زوجین تمایل دارند تا از هم جدا شوند، خواه درخواست طلاق به صورت دو طرفه و یا یک طرفه باشد، در هر صورت طبق قانون باید تمامی مراحل طلاق انجام شود.

پیش از آن که دادخواست طلاق ثبت شده و برای رسیدگی به دادگاه خانواده ارجاع داده شود، باید مراحل مشخصی نیز انجام شود.

علاوه بر دعاوی طلاق، مشاوره حقوقی برای موضوعاتی چون نفقه، مهریه و حضانت ارائه می‌شود. خانم‌هایی که قصد مطالبه حقوق مالی خود مانند مهریه و نفقه را دارند، لازم است که با کمک مشاوره حقوقی برای این امور اقدام کنند.

به طور کلی مقررات مربوط به دعاوی خانواده در طی سالیان گذشته، تغییرات قابل توجهی داشته است و در این صورت قبل از این که اقدام قانونی را برای طرح دعوا در دادگاه انجام دهید، به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، حتما با وکیل خوب در این زمینه مشورت بگیرید.

قوه قضاییه

مشاوره حقوقی دعاوی ملکی

با بررسی پرونده‌های حقوقی طرح شده در مراجع قضایی، می‌توان به این موضوع پی برد که اکثر این پرونده‌ها مرتبط با دعاوی ملکی هستند.

از آن جهت که سرمایه اصلی مردم، غالبا ملک و املاک آن‌ها است، حال اگر مشکل قانونی برای اموالشان به وجود آید، باید از طریق راه‌های حقوقی برای این امور اقدام کنند.

در صورتی که برای ملک شما مشکل حقوقی مواجه شده است، حتما در اسرع وقت با وکیل ملکی خوب مشاوره بگیرید. وکیلی که سابقه بالایی در طرح دعاوی ملکی دارد، می‌تواند به موکل خود مشاوره بدهد تا بتواند اقدامات لازم برای طرح دعوا ملکی را انجام دهد.

اگر اشخاصی باشند که به صورت غیر قانونی، ملک شما را تصاحب نموده باشند، می‌توانید علیه آن‌ها طرح دعوا خلع ید نمایید. البته در طرح دعاوی مالکی، باید مالکیت درخواست دهنده به اثبات برسد.

مشاوره حقوقی دعاوی کیفری

وقوع جرم در جامعه امری بدیهی است و این امکان وجود دارد که برای شما هم ارتکاب جرم اتفاق افتاده باشد. در صورتی که قربانی جرائم مختلف قرار گرفته‌اید و یا این که اتهام مجرمانه به شما منتسب شده باشد، می‌توانید از مشاوره حقوقی وکلای متخصص در حوزه کیفری استفاده کنید.

مشاوره حقوقی دعاوی کیفری شامل موضوعات چون کلاهبرداری، قتل، سرقت، خیانت در امانت، اختلاس و غیره است. جرائم مختلفی در قانون بیان شده است که برای هر کدام از آن‌ها امکان ارائه مشاوره حقوقی تخصصی وجود دارد.

بنابراین برای دریافت مشاوره حقوقی در مورد انواع دعاوی مختلف و موضوعات گوناگون، کافیست با سامانه مشاوره حقوقی 24 در ارتباط باشید.

‫5 دیدگاه ها

  1. با سلام، در سال 93 قطعه زمین کشاورزی را از مالک اصلی با حقابه یک ربع در ساعت خریده ام و عین این ملک را به همراه حق آبه در سال 96 به شخص دیگری واگذار نمودم ، حال خریداردوم بعد از حدود 6 سال از طریق دادگاه از هر دو ما مالک اصلی و بنده شکایت نموده که در این مدت از حق آبه استفاده نکرده و جبران خسارت و تسلیم مبیع (حقابه ) را خواستار شده که دادگاه نیز بدون توجه به در اختیار نبودن حق آبه در دست بنده ، مالک اصلی را که حق آبه هنوز در اختیار ایشان می باشد با عنایت به بند 4 ماده 84 آیین دادرسی مدنی رای به رد دعوا به نفع ایشان صادر نموده و بنده را که فروشنده به خریراردوم ملک می باشم با همان تعهدات مالک اصلی محکوم به جبران خسارت و تحویل مبیع نموده ، حال با توجه به اینکه هیچ حقابه در اختیار بنده نیست تا تحویل خریدار نمایم. چکار باید انجام دهم وچه لایحه ای به دادگاه تجدید نظر ارایه نمایم.
    ممنون و سپاس از راهنماییتان

  2. سلام
    جهت استخدامی بهزیستی عکس کارت ملی مدارک تحصیلی و فرمی از تمام مشخصات همراه با رزومه کاری و عکس ۳ در ۴ و فیش واریزی به مبلغ ۱۲۵ هزار تومان را ارسال کردم ولی ۲۴ ساعت بعد مطلع شدم که با وجود قرار دادن شماره تماس از خودشون و پشتیبانی که انجام دادن این آگهی جعلی است الان باید چیکار کنم احتمال سوء استفاده ار کارت ملی هست؟
    میشه جایی مراجعه کرد که اطلاع بدیم که ممکنه از کارت ملی من سوء استفاده کنن؟
    یا با شکایت از اون شخص نشون بدم که مورد کلاهبرداری قرار گرفتم؟ لطفا راهنمایی کنید واقعا نگران شدم پول برام مهم نیست

  3. درودوقت بخیر
    من 18سال ویک ماه سن دارم با توجه به سن کامل قانونیم درصورت مخالفت ومانع شدن پدرومادربرای مهاجرت تحصیلی میتوانم ازآنهاشکایت کنم؟دادگاه وکیل رایگان یامشاوررایگان برای حل مشکل معرفی میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا