عمومی

مشاوره حقوقی گیلان – رشت

مشاوران زیادی در حال حاضر در کشور ما هستند که پیرامون مسائل مختلف به مردم مشاوره می‌دهند. اما مشاوره حقوقی با سایر خدمات مشاوره متفاوت بوده و اختصاصا پیرامون امور حقوقی است.

اگر تا به اکنون با مسائل و مشکلات قانونی مواجه نشده باشید، شاید اولین بار باشد که با اصطلاح مشاوره حقوقی، مواجه می‌شوید. مشاوره حقوقی، روشی است که می‌توان برای حل مسائل حقوقی اقدام نمود.

در واقع برای رفع هر مسئله و موضوعی از راه قانونی، راهکارهای مختلفی وجود دارد که مشاوره حقوقی گیلان یا در سایر شهرها در این زمینه می‌تواند بهترین راه حل باشد.

در صورتی که مشکلاتی که برایتان به وجود آمده است، جزئی می‌باشد، استفاده از مشاوره حقوقی می‌تواند راهکار مناسبی در این زمینه باشد. گفتنی است که در کنار مراجعه به وکیل دادگستری به منظور بر عهده گرفتن وکالت در پرونده، مشاوره حقوقی نیز روشی مناسب و پرکاربرد جهت رفع مسائل مطرح شده است.

از آن جهت که دانش عمومی مردم در حوزه حقوقی، بسیار پایین است و در خصوص بسیاری از مسائل، هیچگونه دانش حقوقی در جامعه وجود ندارد، شرایط فعلی ایجاب می‌کند که برای حل و فصل مشکلات خود از مشاوران حقوقی کمک بگیرید.

مشاور حقوقی، جدای از این که به شما راهکار می‌دهد تا بتوانید برای حل مسائل ایجاد شده، اقدامات لازم را انجام دهید، در نقش مشاور نیز می‌تواند به شما کمک کند.

اغلب مشاوران حقوقی، وکیل دادگستری هستند و از این رو شخص مشاور باید بتواند حیطه و وظایف مشاوره را به درستی اجرا نماید.

در واقع مشاور حقوفی باید به تمام اظهارات مخاطب توجه نموده و او را برای رفع مشکلاتش راهنمایی کند. با توجه به وجود مزایای فراوانی که برای مشاوره حقوقی وجود دارد، از این زروش می‌توانید برای برطرف نمودن بسیاری از مشکلات خود استفاده کنید.

ارائه مشاوره حقوقی برای انواع دعاوی که مرتبط با مراجع قضایی هستند، ارائه می‌شود. یک سری از دعاوی هستند که طرح آن‌ها در دادگاه رواج زیادی داشته که ارائه مشاوره برای آن‌ها به شیوه تخصصی نیز انجام می‌شود. مانند دعاوی طلاق که همواره جز پر تکرارترین پرونده‌های حقوقی قابل طرح در مراجع قضایی هستند.

سامانه مشاوره حقوقی 24 ارائه دهنده انواع خدمات حقوقی به تمامی شهروندان در سراسر کشور است. حتی در صورتی که در شهر خود به مشاوره حقوقی نیز نیاز پیدا کردید، این سامانه می‌تواند شما را به وکلا و کارشناسان حقوقی همان منطقه ارتباط بدهد و بتوانید مشاوره حقوقی نیز دریافت کنید.

به این ترتیب، اگر در شهر رشت و یا استان گیلان به دنبال مشاوره حقوقی هستید، می‌توانید از خدمات ما استفاده کنید. مشاوره حقوقی گیلان، مانند هر شهر دیگری برای ساکنین این منطقه جغرافیایی بسیار مفید است که سامانه ما امکان خدمات‌دهی مشاوره حقوقی به تمامی شهرهای کشور را فراهم کرده است.

وکالت توسط وکیل دادگستری بهتر است یا مشاوره حقوقی؟

زمانی که مسائل و مشکلات حقوقی مطرح می‌شود، همه افراد به دنبال بهترین راهکار برای حل آن هستند. هم وکالت پرونده توسط وکلا و هم مشاوره حقوقی، هر دو راهکاری مناسب برای رفع مشکلات و مسائل حقوقی هستند.

حال اگر در مورد انتخاب این دو روش، دچار تردید هستید، باید ابتدا به این موضوع اشاره شود که انتخاب مشاوره حقوقی و یا وکیل دادگستری، بسته به شرایط و اوصاع پرونده دارد.

واضح است که در همه پرونده‌ها، این که وکیل دادگستری وجود داشته باشد، می‌تواند برای موکل بسیار مفید باشد. اما به طور گاهی موضوعی که با آن مواجه شدید، از لحاظ حقوقی نیاز به بررسی خاصی ندارد و تنها با پرسش و پاسخ از طریق مشاوره حقوقی، برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی افراد به دلایل مختلف، شرایط گرفتن وکیل را ندارند و بایستی در این زمینه، مشاوره حقوقی را انتخاب کنند.

از آن جهت که امکان ارائه مشاوره حقوقی به صورت غیر حضوری وجود دارد، حال انتخاب آن می‌توانید گزینه مناسبی نیز به شمار رود. در هر صورت این شما هستید که در نهایت انتخاب می‌کنید که مشاوره حقوقی دریافت کنید و یا این که با وکیل خوب برای بر عهده گرفتن وکالت در پرونده، مذاکره کنید.

همچنین ذکر این موضوع ضروری است که داشتن وکیل به لحاظ قانونی، اجباری ندارد و این طرفین دعوا هستند که به اختیار خود افدام به اخذ وکیل می‌کنند.

در مورد مشاوره حقوقی نیز به همین صورت است و اگر بدون کمک از مشاوران حقوقی و یا وکیل، برای طرح دعوا در دادگاه اقدام نمایید، به احتمال فراوان با مشکلاتی مواجه خواهبد شد.

دریافت مشاوره حقوقی گیلان

فرآیند دریافت مشاوره حقوقی

دریافت مشاوره حقوقی و ارائه مشاوره مراحلی دارد که بهتر است بررسی کلی نسبت به این موضوع صورت گیرد. قبل از آن که برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید، ضروری است تا به این موضوع مهم توجه شود که مشاوره حقوقی را از افراد متخصص در امور حقوقی و همچنین قابل اعتماد دریافت کنید.

فردی که قرار است به شما مشاوره حقوقی بدهد، بایستی یکی از متخصصین حوزه دعاوی حقوقی باشد و همچنین به دلیل اعتبار چندین ساله در امر وکالت بتوان به آن اعتماد نمود. بنابراین انتخاب شما برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل تلفنی یا حضوری، بایستی وکیل دادگستری کاربلد و با سابقه و همچنین موسسات حقوقی معتبر یاشد.

حال برای دریافت مشاوره حقوقی، در وهله اول باید زمان مشاوره را تعیین کنید. برای ارائه مشاوره حقوقی، زمانبندی مشخصی وجود دارد که عموما از زمان 30 دقیقه آغاز شده و تا چند ساعت امکان ثبت مشاوره است. بنابراین بایستی زمان مشاوره را از قبل تعیین کنید.

با رزرو وقت مشاوره حقوقی، وارد جلسه مشاوره می‌شوید. انتخاب نحوه ارائه مشاوره حقوقی با شما است و می‌توانید شیوه حضوری و یا غیر حضوری مشاوره را بر حسب شرایط خود انتخاب نمایید.

به منظور جلوگیری از اتلاف وقت مشاوره و این که بتوانید بهترین استفاده را از زمان مشاوره حقوقی داشته باشید، توصیه می‌شود که کلیه سوالاتتان را در برگه یادداشت نموده و آن‌ها را در جلسه مشاوره بیان کنید. تا زمانی که همچنان ابهام حقوقی شما برطرف نشده است و یا پاسخ سوال خود را دریافت نکرده‌اید، اقدام به ترک جلسه مشاوره ننماید.

هدف شما از دریافت مشاوره حقوقی، باید این باشد که بتوانید اطلاعات و راهکارهای مناسبی را کسب کنید تا از طریق آن‌ها برای حل مشکلات خود استفاده نمایید. با توجه به این که امکان تمدید زمان مشاوره وجود دارد، اگر مدت مشاوره به پایان برسد، اما هنوز پاسخ پرسش حقوقی را دریافت نکرده‌اید، زمان مشاوره را تمدید کنید.

لازم به ذکر است که امکان اعطای وکالت به شخص مشاور نیز وجود دارد و در صورتی که از کیفیت خدمات مشاوره رضایت داشتید، می‌توانید از وکیل آنلاین یا حضوری درخواست کنید که وکالت پرونده شما را نیز بر عهده بگیرد.

پرسش و پاسخ متداول در مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی، روشی است که اختصاص به تبادل انواع سوالات حقوقی دارد. هر گونه سوالی که پیرامون موضوعات حقوقی برای شما به وجود آید، کافیست در این زمینه مشاوره حقوقی بگیرید و پاسخ سوال خود را در اسرع وقت دریافت کنید.

حال با این وجود، لازم است تا به برخی از رایج‌ترین سوالات که در مشاوره حقوقی مطرح می‌شود، اشاره گردد. با توجه به نوع و تعداد بالای پرسش‌های حقوقی، در مورد هر دعوا حقوقی، دسته بندی جداگانه صورت گرفته و مشاوره برای آن‌ها نیز به شیوه تخصصی ارائه می‌شود.

سوالات مشاوره دعاوی خانواده

یکی از دعاوی که همواره، مورد سوال از طرف مردم است و در اغلب مواقع برای آن مشاوره حقوقی دریافت می‌شود، دعاوی خانواده است. بنابراین سوالات زیر عموما در مشاوره حقوقی دعاوی خانواده مطرح می‌شود:

  • دادگاه طلاق چند جلسه است؟
  • زوجه تنها از طریق وکالت نامه طلاق می‌تواند از شوهر خود جدا شود؟
  • در صورتی که شوهر، مهریه خانم را پرداخت نکرده باشد، آیا می‌تواند درخواست طلاق بدهد؟
  • مراجعه به مراکز مشاوره پیش از ثبت درخواست طلاق برای طلاق توافقی، الزامی است؟
  • ارائه توافقنامه کتبی به دادگاه برای طلاق توافقی، اجباری است؟
  • مهریه زوجه از چه طریق قابل وصول است؟
  • عدم پرداخت مهریه در چه شرایطی باعث می‌شود تا شوهر روانه زندان شود؟
  • مازاد بر 110سکه امکان مطالبه مهریه برای زوجه وجود دارد؟
  • چنانچه شوهر از تامین مخارج زندگی زوجه، امتناع کند، آیا زوجه می‌تواند حکم جلب او را بگیرد؟
  • قانون در چه شرایطی حضانت فرزندان را به مادر و یا پدر می‌دهد؟

سوالات مشاوره دعاوی ملکی

  • بنایی که بدون کسب مجوز از شهرداری ساخته شده است، آیا امکان تخریب آن وجود دارد؟
  • تصرفی در ملک دیگران با زور و اجبار جنبه کیفری در قانون دارد؟
  • نحوه اثبات مالیکت در دعاوی ملکی چگونه است؟
  • چه شرایطی برای طرح دعوا خلع ید وجود دارد؟

سوالات مشاوره دعاوی اداره کار

  • اخراج کارگر به بهانه فراز کارفرما از پرداخت عیدی چه تبعاتی برای کارفرما دارد؟
  • کارگر برای شکایت از کارفرما به دلیل عدم پرداخت دستمزد، چه مراحلی را باید انجام دهد؟
  • آیا در بدو شروع همکاری، کارفرما وظیفه دارد که کارگر را بیمه کند؟
  • کارفرما تحت چه شرایطی می‌تواند کارگر را اخراج کند؟

گیلان

ارائه مشاوره حقوقی برای انواع دعاوی حقوقی و کیفری

اصطلاح مشاوره حقوقی ممکن است این ابهام و یاسوال را برای شما به وجود آورد که تنها مشاوره برای دعاوی حقوقی ارائه می‌شود؟

در پاسخ به این سوال، بهتر است بگوییم که مشاوره حقوقی، شامل انواع دعاوی حقوقی و کیفری است و تنها اختصاص به دعاوی حقوقی ندارد. هر نوع دعوایی که قابل طرح در مراجع قضایی باشد، امکان ارائه مشاوره حقوقی برای آن وجود دارد.

برخی از دعاوی قضایی هستند که به دلیل آن که در طی چند سال اخیر همواره در دادگاه‌ها مطرح شده و به نحوی پایه ثابت پرونده‌های دادگستری به شمار می‌روند.

برای آشنایی با این موضوع که چه دعاوی پیرامون آن‌ها مشاوره حقوقی ارائه می‌شود، بایستی دعاوی حقوقی و کیفری را از یکدیگر تفکیک نمود و انواع مشاوره حقوقی گیلان یا در سایر شهرها در این زمینه را نیز بیان کرد.

بنابراین دعاوی حقوقی که برای آن‌ها به صورت تخصصی، ارائه مشاوره صورت می‌گیرد، عبارتند از:

  • مشاوره دعاوی طلاق
  • مشاوره دعاوی مهریه
  • مشاوره دعاوی نققه
  • مشاوره دعاوی حضانت
  • مشاوره دعاوی ملکی
  • مشاوره دعاوی ارث
  • مشاوره دعاوی قراردادی
  • مشاوره حقوقی بیمه
  • مشاوره دعاوی ملکی

همچنین مهم‌ترین دعاوی که پیرامون آن‌ها مشاوره حقوقی در دعاوی کیفری، ارائه می‌شود، به شرح زیر است:

  • مشاوره دعاوی جعل
  • مشاوره دعاوی کلاهبرداری
  • مشاوره دعاوی ضرب و جرح
  • مشاوره دعاوی قتل
  • مشاوره دعاوی تخریب
  • مشاوره دعاوی خیانت در امانت
  • مشاوره دعاوی توهین و افترا

انواع گوناگونی از جرائم در قانون بیان شده است که مشاوره حقوقی برای هر کدام از آن‌ها به صورت تخصصی ارائه می‌شود. در حوزه امور کیفری، بیشتر مشاوره‌هایی که دریافت می‌شود، مرتبط با جرائم علیه اموال مانند کلاهبرداری، سرقت و غیره است.

مشاوره حقوقی تخصصی گیلان

انواع مشاوره حقوقی گیلان به صورت تخصصی

امکان ارائه مشاوره حقوقی گیلان برای ساکنین این استان و شهر رشت در ارتباط با انواع دعاوی قضایی وجود دارد. حال در این بخش به چند نمونه از مشاوره حقوقی تخصصی که قابل ارائه برای متقاضیان شهر رشت و دیگر شهرها است، می‌پردازیم.

مشاوره حقوقی گیلان در امور خانواده

دعاوی مانند مهریه، طلاق، حضانت، تغییر جنسیت، اجرت المثل، نفقه و سایر دعاوی مندرج در ماده 4 قانون حمایت خانواده به صورت تخصصی قابل بررسی در مشاوره حقوقی خانواده هستند.

مشاوره حقوقی گیلان در امور ملکی

دعاوی دیگری که برای ساکنین استان گیلان و شهر رشت، مشاوره حقوقی گیلان ارائه می‌شود، دعاوی ملکی است.

دعاوی ملکی، همیشه اهمیت خاص خود را دارند و ممکن است که اموال تحت مالکیت مالکین، دچار مشکلات حقوقی شود که با وجود وکلا متخصص ملکی، امکان حل و فصل چنین دعاوی نیز وجود دارد. پیش از آنکه مشکل خاص برای برای ملک شما به وجود آید، حتما برای دریافت مشاوره حقوقی اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره حقوقی گیلان در دعاوی کار

دعاوی کار مرتبط با رابطه بین کارفرما و کارگر است که به طور مشمول قانون کار هستند. وظایف کارفرما در برابر کارگر، پرداخت حقوق و دستمزد، بیمه نمودن آن‌ها، پرداخت پاداش و مزایای پایان سال و غیره است. همچنین کارگران نیز باید وظایف و امور محول شده از طرف کارفرما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

مشاوره حقوقی گیلان و رشت

مشاوره حقوقی گیلان در دعاوی کیفری

دعاوی کیفری مستقیما مرتبط با رفتارهای مجرمانه است که شامل کلاهبرداری، سرقت، قتل، تخریب، خیانت در امانت، معامله به قصد فرار از دین، ضرب و جرح، محاربه، توهین، نشر اکاذیب و غیره است که برای هر کدام از این دعاوی به صورت جداگانه مشاوره حقوقی ارائه می‌شود.

دریافت بهترین مشاوره حقوقی گیلان

بسیاری از خدمات مشاوره حقوقی که ارائه می‌شود، توسط وکلا دادگستری صورت می‌گیرد. در واقع وکیل در کنار این که به وکالت در انواع دعاوی قضایی می‌پردازد، طبق تخصصی که دارد به عموم مردم مشاوره حقوقی می‌دهد.

ارائه مشاوره در ارتباط با انواع دعاوی حقوقی صورت می‌گیرد و برهمین اساس، مشاوره دادن در این زمینه به موضوعات مختلفی دسته بندی می‌شود.

مشاوره حقوقی ملکی، خانواده، کیفری، مالیاتی، قراردادها همگی به صورت تخصصی در سامانه مشاوره حقوقی 24 انجام می‌شود. در این سامانه، وکلا و متخصصین حقوقی وجود دارند که مشاوره حقوقی پیرامون آن می‌دهند. مشاوره حقوقی به صورت‌هایی مانند مشاوره حقوقی حضوری، آنلاین و تلفنی ارائه می‌شود.

در صورتی که به دنبال دریافت مشاوره حقوقی توسط بهترین وکلا دادگستری در گیلان هستید، حتما پیشنهاد می‌شود از خدمات متنوع سامانه مشاوره حقوقی 24 استفاده نمایید.

مشاوره پیرامون نگارش انواع اوراق قضایی انجام می‌شود و می‌توانید برای تنظیم نوشتن اوراقی مانند دادخواست، شکواییه، لایحه از مشاوران ما بخواهید که برای نگارش و یا تهیه و تنظیم آن، به شما مشاوره بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا